ďťż

strzelil pasek rozrzadu - db13b1



grom - 2007-11-03, 16:53
" />Witam

Jak w temacie strzelil mi pasek rozrzadu podczas jazdy (wysokie obroty)
Pierwsze co zrobilem to tam zajrzalem. Slyszalem ze glowice moga byc kolizyjne i bezkolizyjne
czy ktos wie jak jest w moim przypadku. Silnik d13b1

Pierwszy raz mam z tym do czynienia wiec prosze o porady dla nowicjiusza i odp na pytania:
Czy glowica powinna sie obracac luzno, bo jak probowalem srednia sila ja ruszyc to nie chciala sie obracac?
Jakie szkody moglo to spowodowac?
Chce zalozyc nowy pasek i zobaczyc co bedzie, czy powinienem cos jeszcze sprawdzic??

Prosilbym osoby ktore juz to robily o jakies porady dla początkujacego

z gory dzieki
pozdrawiam




Brama - 2007-11-03, 17:33
" />powinienes zdjąć głowice i zobaczyc jak wyglądają zawory. Możesz zaryzykowac pasek zalozyc i zobaczyc. Jest szansa ze będzie dobrze. Nasze silniki z natury są kolizyjne ale slyszalem o przypadkach ze było ok po zerwaniu paska. W najgorszym przypadku masz wyrypane zawory i tłoki.



Sebisz111 - 2007-11-03, 22:07
" />Załóż pasek i spróbuj! powinno być wszystko ok.
Robiłem 2 d15b2 z urwanym paskiem i w obu przypadkach nic sie nie stało., a budowa silników d15 i d13 jest bardzo podobna.



pltz - 2007-11-04, 14:41
" />Z tego co slyszalem to 16V wszystkie sa kolizyjne/




stealth - 2007-11-04, 14:58
" />No, ale z faktu, że silnik jest kolizyjny nie wynika, że musi coś się uszkodzić w każdym przypadku



noofaq - 2007-11-04, 14:59
" />ciągle nie słyszałem o przypadku w którym d15b2 coś się stało - już było kiedyś dochodzenie na forum. osobiście słsyzałem o 3 wypadkach w których poszedł pasek i w żadnym nic się nie stało..



tecno - 2007-11-04, 15:53
" />zaluz pasek i pokrec pare obrotow silnikiem "na sucho" jak optycznie bedzie ok to odpal... gdyby silnik stawial opor czyli skrajnie nie rowno pracowal lub wogole nie odpalal to zrzucaj glowice i looknij ile zaworow dostalo po tylku. jezeli na danym cylindrze znajdziesz odkrzywione zawory to na tym tez cylindrze sa juz groobe podejzenia o uszkodzenia tloka lub korby.



grom - 2007-11-04, 16:37
" />Ok sprobuje wrzucic pasek jutro zamawiam i we wtorek zakladam.
Mowicie zeby na sucho pokrecic silnikiem, no wlasnie jest jedno ale:
probowalem reka pokrecic walkiem rozrzodu (tym kolem zebatym u samej gory) no i nie chcialo sie krecic, co prawda nie chcialem uzywac wiekszej sily ale czy to normalne ze stawia tak duzy opor czy powinno sie krecic luzno???

pozdrawiam



tecno - 2007-11-04, 16:43
" />opor stawia ale jest jedno ale...
na poczatek reczny i luz
zakladasz nasadke 17 na grzechotke i probujesz obkrecic walem przy pomocy sruby na kole pasowym (pojdzie dosc lekko), jezeli uda ci sie to wtedy probuj obkrecic walek. jak juz zluzujesz jedno od drugiego to ustaw GMP przy pomocy punktu na kole pasowym i walek rozrzadu na znaki. w tej chwili jezeli doszlo do kolizji to mozesz mic podparty ktorys tlok o zawor ale to tylko gdybanie. po prosru musisz znalezc neutralne polozenie tlokow wzgledem krzywek walka popychajacych zawory na poszczegolnych cylindrach. jak juz znajdziesz mozesz ustawiac na znaki i probowac po zalozeniu paska krecic na sucho. krecisz motorem w lewa strone, ewentualnie walek rozrzadu mozesz probowac delikatnie cofnac. troche zakrecilem jak zawsze ale powinienes dac rade



grom - 2007-11-06, 21:09
" />Witam ponownie

Znalazlem troche wolnego i dobralem sie do silniczka.
Pojawil sie nowy problem na kole zebatym walka rozrzodu sa oznaczenia oryginalne i oznaczenia ktore najprawdopodobniej ktos kiedys sam zrobil.
Pytanie za 100 pkt jak sprawdzic ktore ustawienie jest prawidlowe czy oryginalne UP i dwie krechy
czy czyjs czerwony marker na kole i obudowie??

Dzieki i pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu