Swap d14a1 na MPFi
Ryba - 2007-11-28, 19:30
" />Jak w temacie Jest okazja nabyć kompletny swap na mpfi Tak się zastanawiam co jeszcze było by mi potrzebne
Z moich rozważań wynika, że dodatkowo musiał bym kupić:
- wiązkę przednią od jakiegoś modelu z wtryskiem
- pompę paliwa pod wtrysk (jeśli jest zintegrowna z bakiem to cały bak)
Czy coś jeszcze było by potrzebne ?? I w ogóle czy jest możliwe wstawienie do gaźnikowca MPFi??
Jeszcze jedno pytanie czy muszę mieć jakiś specjalny komputer do automatu...wydaje mi się, że nie bo wszystko w skrzyni jest mechanicznie sterowane ale nie wiem dokładnie
Talib - 2007-11-28, 20:48
" />Wszystko da się zrobić. Było już nawet kombinowane chyba przez Tankiana co 3ba kupić do 1.3 na mpfi
Potrzebny będzie bak właśnie z pompą, trochę się różnią przewody paliwowe przy baku, ale to nie jest problem. Co do automatu to nie wiem dokładnie jak to jest, ale raczej powinien działać bez jakiś ingerencji.
Z rzeczy które będziesz musiał wykonać do odłączenie mechanicznej pompki paliwa.
Reszta powinna przebiegać dość podobnie do swapa z dpfi, może będziesz musiał więcej kabelków dorobić
Tankian - 2007-11-28, 21:52
" />w gaznikowcach pompa paliwa napędzana jest przez krzywkę na wałku.
ale nie trzeba zmieniac baku !! wystarczy pompkę na elektro i głowica z np d15b7
a reszta jak u mnie
Ryba - 2007-11-29, 05:28
" />To głowica też do zmiany ??
Tankian - 2007-11-29, 07:21
" />wydaje mi się, że tak.
khalbar - 2007-11-29, 08:21
" />napewno do zmiany bo głowica jest inna i pompa paliwa jest do głowicy przyczepiona
wię głowica cała do zmiany idzie
no chyba że się mylę :F
tak więc robty że hoho ale napewno mniej niż ja mam z d 13b2 na d15b3na gażniku z d14a1
Ryba - 2007-11-29, 09:25
" />no właśnie wiem, że pompka jest przy głowicy napędzana jest z wałka i tak się zastanawiam czy nie dało by się dotoczyć jakiejś zaślepki/nakładki zamiast niej
Bo jak zmieniać głowicę to tylko na DOHC
A nową pompę baliwa gdzie się umieszcza w takim razie ?
soldi - 2007-11-29, 09:32
" />gdziekolwiek np przy zbiorniku
aurii - 2007-11-29, 09:35
" />chlopie zostwa te gazniczki w spokoju!!!!!!!!!! Przeciez to jest tak wyczesany silnik ze glowa mała!!!!! Kup sobie na allegro jakies wieksze gazniki webbera albo cos w tym stylu i szalej do woli!!!!!!!!!!!!!!!
A najlepiej to zacznij od zmiany skrzyni!!!! bo automat to lipsa:)))) odbiera polowe przyjemnosci z tego silnika!!!! Ja przy moim d14a1 nie nazekalem na brak mocy a i nie jedna d15 sie zdziwila na swiatlach:))))
nosql - 2007-11-29, 11:37
" />głowice najprościej zmienić
a mi się wydaje, że komp w automacie jest inny i jednak trzeba mieć kompa z concerto d16 automata
jest trochę rzeźby ale da się to ogarnąć
w Twoim przypadku poszedłbym dalej i od razu zmienił skrzynie....
najlepszą dla Ciebie opcją byłoby kupienie ed7 rozbitka - masz dosłownie wszystko co potrzebne i wtedy taki swap jest już banalny
Ryba - 2007-11-29, 12:25
" />No właśnie tylko dlaczego do automatu musi być inny komp ??
jest mi to w stanie ktoś wytłumaczyć ?? Przekładałem sam skrzynie i nie podłączyłem żadnego kabla - wszystko jest mechaniczne Więc dlaczego inny komp ??
A skrzyni nie zmienie Bo miałem już okazję gdy mój poprzedni automat się zepsuł ale po prostu lubie automat i nie chce zmieniać na manual.
Co sądzicie o pomyśle zaślepki zamiast pompy palivovej?? I czy da się zmienić głowicę od razu na DOHC a dół zostawić od SOHC...czy wtrysk z z2 będzie pasowal pod głowicę z a9 ??
khalbar - 2007-11-29, 12:33
" />tak !!! rób to co chcesz a nie jak mówią największą satysfakcją jest mieć to co sie chce i zrobione z tego co sie ma !!!!!
zaślepka po pompie niewidze tego chyba głowice trza zmienić pozatym pompa jest ze zbiornikiem we wtryskach więc takrze i zmiana zbiornika dojdziezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Ryba - 2007-11-28, 19:30
" />Jak w temacie Jest okazja nabyć kompletny swap na mpfi Tak się zastanawiam co jeszcze było by mi potrzebne
Z moich rozważań wynika, że dodatkowo musiał bym kupić:
- wiązkę przednią od jakiegoś modelu z wtryskiem
- pompę paliwa pod wtrysk (jeśli jest zintegrowna z bakiem to cały bak)
Czy coś jeszcze było by potrzebne ?? I w ogóle czy jest możliwe wstawienie do gaźnikowca MPFi??
Jeszcze jedno pytanie czy muszę mieć jakiś specjalny komputer do automatu...wydaje mi się, że nie bo wszystko w skrzyni jest mechanicznie sterowane ale nie wiem dokładnie
Talib - 2007-11-28, 20:48
" />Wszystko da się zrobić. Było już nawet kombinowane chyba przez Tankiana co 3ba kupić do 1.3 na mpfi
Potrzebny będzie bak właśnie z pompą, trochę się różnią przewody paliwowe przy baku, ale to nie jest problem. Co do automatu to nie wiem dokładnie jak to jest, ale raczej powinien działać bez jakiś ingerencji.
Z rzeczy które będziesz musiał wykonać do odłączenie mechanicznej pompki paliwa.
Reszta powinna przebiegać dość podobnie do swapa z dpfi, może będziesz musiał więcej kabelków dorobić
Tankian - 2007-11-28, 21:52
" />w gaznikowcach pompa paliwa napędzana jest przez krzywkę na wałku.
ale nie trzeba zmieniac baku !! wystarczy pompkę na elektro i głowica z np d15b7
a reszta jak u mnie
Ryba - 2007-11-29, 05:28
" />To głowica też do zmiany ??
Tankian - 2007-11-29, 07:21
" />wydaje mi się, że tak.
khalbar - 2007-11-29, 08:21
" />napewno do zmiany bo głowica jest inna i pompa paliwa jest do głowicy przyczepiona
wię głowica cała do zmiany idzie
no chyba że się mylę :F
tak więc robty że hoho ale napewno mniej niż ja mam z d 13b2 na d15b3na gażniku z d14a1
Ryba - 2007-11-29, 09:25
" />no właśnie wiem, że pompka jest przy głowicy napędzana jest z wałka i tak się zastanawiam czy nie dało by się dotoczyć jakiejś zaślepki/nakładki zamiast niej
Bo jak zmieniać głowicę to tylko na DOHC
A nową pompę baliwa gdzie się umieszcza w takim razie ?
soldi - 2007-11-29, 09:32
" />gdziekolwiek np przy zbiorniku
aurii - 2007-11-29, 09:35
" />chlopie zostwa te gazniczki w spokoju!!!!!!!!!! Przeciez to jest tak wyczesany silnik ze glowa mała!!!!! Kup sobie na allegro jakies wieksze gazniki webbera albo cos w tym stylu i szalej do woli!!!!!!!!!!!!!!!
A najlepiej to zacznij od zmiany skrzyni!!!! bo automat to lipsa:)))) odbiera polowe przyjemnosci z tego silnika!!!! Ja przy moim d14a1 nie nazekalem na brak mocy a i nie jedna d15 sie zdziwila na swiatlach:))))
nosql - 2007-11-29, 11:37
" />głowice najprościej zmienić
a mi się wydaje, że komp w automacie jest inny i jednak trzeba mieć kompa z concerto d16 automata
jest trochę rzeźby ale da się to ogarnąć
w Twoim przypadku poszedłbym dalej i od razu zmienił skrzynie....
najlepszą dla Ciebie opcją byłoby kupienie ed7 rozbitka - masz dosłownie wszystko co potrzebne i wtedy taki swap jest już banalny
Ryba - 2007-11-29, 12:25
" />No właśnie tylko dlaczego do automatu musi być inny komp ??
jest mi to w stanie ktoś wytłumaczyć ?? Przekładałem sam skrzynie i nie podłączyłem żadnego kabla - wszystko jest mechaniczne Więc dlaczego inny komp ??
A skrzyni nie zmienie Bo miałem już okazję gdy mój poprzedni automat się zepsuł ale po prostu lubie automat i nie chce zmieniać na manual.
Co sądzicie o pomyśle zaślepki zamiast pompy palivovej?? I czy da się zmienić głowicę od razu na DOHC a dół zostawić od SOHC...czy wtrysk z z2 będzie pasowal pod głowicę z a9 ??
khalbar - 2007-11-29, 12:33
" />tak !!! rób to co chcesz a nie jak mówią największą satysfakcją jest mieć to co sie chce i zrobione z tego co sie ma !!!!!
zaślepka po pompie niewidze tego chyba głowice trza zmienić pozatym pompa jest ze zbiornikiem we wtryskach więc takrze i zmiana zbiornika dojdzie