Swap z D13B2 na jakis silnik diesla - możliwe???
hondziarz90 - 2009-03-29, 11:25
" />Witam!!
mam honde civic EC8 1.3 16V na gazniku. Moje pytanie jest takie:
- czy jest możliwość wstawienia silnika diesla od jakiegos civcia z nowszych generacji...
- jeżeli dało by się zrobic taki swap, to jaki silnik proponujecie???
- Bo mojej hani silnik z przebiegiem 300k km dosyc duzo w miescie pali... a gazowanie go sie mija z celem. Civic 4g to samochod ktory mi sie podoba bardzo i nie chcial bym go zmieniac przez dluzszy czas...
Ewentualnie moze tez byc jakis mało palacy silnik benzynowy... myslalem tez o silniku hondy civic 5g 1.5 VTi spalanie ponoc w granicach 5L/100km w trasie nie wiem czy to da sie urzeczywistnic ale czekam na wasze rady
Rakuu - 2009-03-29, 11:45
" />d13b2 też pali w trasie 5l.
dlaczego gaz mija się z celem?
venom - 2009-03-29, 11:54
" />Na upartego można by chyba wepchnąć 1,8 tubro diesel z concerto , ale nie wiem czy będzie palił 5litrów
Jak będziesz jechał w trasie 80-90km/h to d13b2 powinno spalić ok 5-6l.
hondziarz90 - 2009-03-29, 11:57
" />moj ec8 pali 6L na trasie przy predkosci 80-90 km/h
a do mijania sie z celem... przebieg mowi sam za siebie... 300 tys. km i instalowanie gazowni...hmm no nie wiem jak na moje oko to srednio z tym bylo
Rakuu - 2009-03-29, 12:01
" />Sprzedaj EC, kup ED z mniejszym przebiegiem, albo po remoncie i jeśli chcesz tanio to załóż gaz. Wyjdzie Ci ok 16zł/100km w mieście
venom - 2009-03-29, 12:06
" />Tylko, że instacja na wtrysku to 1,5-2,5k, a na gaźniku 700zł
W obu przypadkach dobrze doliczyć koszt nowej uszczelki pod głowicę
piotlecek - 2009-03-29, 12:19
" />Masakrycznie drażni mnie to co piszecie o tych uszczelkach... jeżdżę na SEQENT24 BRC i w trasie schodzę poniżej 7 l gazu oczywiście nie ma pałowanina na LPG max 4 tys i jakoś nic mi sie z silnikiem nie dzieje więc jeżeli czegoś nie sprawdzilioście na własnej skórze nie ma co sie wypowidać
venom - 2009-03-29, 12:35
" />Tak, ale z tego co kojarze to masz zdrowe y3 z sekwencja, a kolega mówi o d13b2 z przebiegiem 300kkm.
Wszystko zależy od stanu silnika i stylu jazdy
piotlecek - 2009-03-29, 12:44
" />Dokładnie tak jak mówisz
Co do diesla w4gen... bezsens
venom - 2009-03-29, 12:46
" />Też tak uważam
hondziarz90 - 2009-03-29, 12:49
" />No ok... ze diesel zly pomysl to wiem... ale co z gazem??? warto w nią inwestować???
i jeszcze takie małe pytanie.... czy ec8 z silnikiem d13b2 powinien byc napedzany benzyna 98??? bo na 95 przerywa a do tej pory nie znalazlem odpowiedzi.... czy to moze jakas wada silnika czy co??
Dzida - 2009-03-29, 12:51
" />No jasne, a 400 tysiecy przebiegu i jazda na gazie pełnym butem do 7 tysięcy?
Nudno tak jak na benzynie,nic sie nie psuje. Gazuj i jezdzij sobie...zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
hondziarz90 - 2009-03-29, 11:25
" />Witam!!
mam honde civic EC8 1.3 16V na gazniku. Moje pytanie jest takie:
- czy jest możliwość wstawienia silnika diesla od jakiegos civcia z nowszych generacji...
- jeżeli dało by się zrobic taki swap, to jaki silnik proponujecie???
- Bo mojej hani silnik z przebiegiem 300k km dosyc duzo w miescie pali... a gazowanie go sie mija z celem. Civic 4g to samochod ktory mi sie podoba bardzo i nie chcial bym go zmieniac przez dluzszy czas...
Ewentualnie moze tez byc jakis mało palacy silnik benzynowy... myslalem tez o silniku hondy civic 5g 1.5 VTi spalanie ponoc w granicach 5L/100km w trasie nie wiem czy to da sie urzeczywistnic ale czekam na wasze rady
Rakuu - 2009-03-29, 11:45
" />d13b2 też pali w trasie 5l.
dlaczego gaz mija się z celem?
venom - 2009-03-29, 11:54
" />Na upartego można by chyba wepchnąć 1,8 tubro diesel z concerto , ale nie wiem czy będzie palił 5litrów
Jak będziesz jechał w trasie 80-90km/h to d13b2 powinno spalić ok 5-6l.
hondziarz90 - 2009-03-29, 11:57
" />moj ec8 pali 6L na trasie przy predkosci 80-90 km/h
a do mijania sie z celem... przebieg mowi sam za siebie... 300 tys. km i instalowanie gazowni...hmm no nie wiem jak na moje oko to srednio z tym bylo
Rakuu - 2009-03-29, 12:01
" />Sprzedaj EC, kup ED z mniejszym przebiegiem, albo po remoncie i jeśli chcesz tanio to załóż gaz. Wyjdzie Ci ok 16zł/100km w mieście
venom - 2009-03-29, 12:06
" />Tylko, że instacja na wtrysku to 1,5-2,5k, a na gaźniku 700zł
W obu przypadkach dobrze doliczyć koszt nowej uszczelki pod głowicę
piotlecek - 2009-03-29, 12:19
" />Masakrycznie drażni mnie to co piszecie o tych uszczelkach... jeżdżę na SEQENT24 BRC i w trasie schodzę poniżej 7 l gazu oczywiście nie ma pałowanina na LPG max 4 tys i jakoś nic mi sie z silnikiem nie dzieje więc jeżeli czegoś nie sprawdzilioście na własnej skórze nie ma co sie wypowidać
venom - 2009-03-29, 12:35
" />Tak, ale z tego co kojarze to masz zdrowe y3 z sekwencja, a kolega mówi o d13b2 z przebiegiem 300kkm.
Wszystko zależy od stanu silnika i stylu jazdy
piotlecek - 2009-03-29, 12:44
" />Dokładnie tak jak mówisz
Co do diesla w4gen... bezsens
venom - 2009-03-29, 12:46
" />Też tak uważam
hondziarz90 - 2009-03-29, 12:49
" />No ok... ze diesel zly pomysl to wiem... ale co z gazem??? warto w nią inwestować???
i jeszcze takie małe pytanie.... czy ec8 z silnikiem d13b2 powinien byc napedzany benzyna 98??? bo na 95 przerywa a do tej pory nie znalazlem odpowiedzi.... czy to moze jakas wada silnika czy co??
Dzida - 2009-03-29, 12:51
" />No jasne, a 400 tysiecy przebiegu i jazda na gazie pełnym butem do 7 tysięcy?
Nudno tak jak na benzynie,nic sie nie psuje. Gazuj i jezdzij sobie...