ďťż

SWAP z D15B2 OBD0 na D16A9 OBD1



Mike - 2008-08-26, 06:26
" />Jak w temacie, zabieramy sie do swapowania silnika do budy ED6, ale silnik D16A9 pochodzi z jajka, oczywiście właściciel ED6 o tym wiedział, ale ponieważ gość który mu SWAP sprzedawał powiedział że będzie ok to stwierdził że dobra i wziął ten silnik.

Jak wiadomo silnik ma siąść na łapach itd, w końcu to d seria

Pytania:

1. Czy skrzynia z ED6 podejdzie do D16A9 z jajka ??
2. Na ile skomplikowana jest przeróbka elektryki ?? (gdyby ktoś dysponował jakimiś schematami to nie pogardze

Robiłem (pozdro Nosql) takiego swapa, ale na silniku z CRXa, i uważam że sprawa jest prosta, ale tu trochę mnie przeraża OBD1, bo w ogóle tematu OBD1 nie tykałem

Za wszelkie porady z góry dziekuje ja, r@do i właściciel auta




C00li - 2008-08-27, 17:43
" />Przeciez w jajku nie bylo D16A9, czyli wkladasz silnik tak jak byś wkładał od CRXa i tak samo przerabiasz wiązkę. Prawdopodobnie w jajku był swapowany silnik i w jajku została zmieniona wiązka na OBD0.



beddom - 2008-08-27, 19:39
" />w jajku czyli 5g na poczatku produkcji byly d16a9



mAx - 2008-08-27, 19:55
" />




C00li - 2008-08-27, 20:24
" /> Faktycznie, codziennie człowiek się czegoś uczy. Wikipedia podaje, że w wersji Peruwiańskiej Skąd wyście to wytrzasnęli? Co do elektryki, to może to jest nadal OBD-0? A jeżeli nie, to można przecież zejść do OBD-0 stosując wiązkę z IV gen., czyż nie?



beddom - 2008-08-27, 20:38
" />co do obd to nie mam pojecia, ale sklanial bym sie ku obd-1

co do wiazki to mysle ze jak bys zalatwil sobie z crx-a to by podpasila trzeba by prawdopodobne "tylko" przrobic wtyczke od aparatu zaplonowego.

co do wiedzy to po wroclawiu swojego czasu jezdzil 5g z d16a9 i tez bylem zdziwiony



Mike - 2008-08-28, 06:30
" />dzieki za rady chłopaki

z tym DOHC w 5g to rodzynek ale da się takie coś kupić
No i oczywiście jest na OBD1 bo inaczej problemu by nie było.

Na dzień dzisiejszy jest tak:

Silnik wisi na wszystkich łapach, z tym że główna łapa silnika (ta po prawej) jest inna w 5g i wymagała przekręcenia z D15B2 (szkoda że to zauważyliśmy jak silnik już wisiał w komorze )
Skrzynia z ED6 spasiła bez problemów, więc i półosie - to luz

Auto stoi już na kołach, pozostało ogarnąć elektrykę i pierdoły jak linki itd.

No i teraz po konsultacjach z Nosqlem i Sebiszem dzisiaj jade po graty:

aparat zapłonowy i czujnik położenia drugiego wałka, komputer OBD0
mam nadzieje że uda się zastosować aparat z naszego DOHC i nie będzie trzeba używać innego co by w koszta nie popadać

Przerobimy potem wiązkę już tak samo jak u mnie gdzie silnik pochodził z crxa, z tym że prawdopodobnie nie trzeba będzie użyć rezistor boxa, bo wtryski są z OBD1 i one prawdopodobnie mają już inną rezystancję niż te w OBD0.

Jak bede coś wiedział to dam znać



C00li - 2008-08-28, 06:57
" />



Mike - 2008-08-28, 07:35
" />tak tak porownamy z moimi wtryskami



beddom - 2008-08-28, 07:43
" />jak potrzebujesz kompa do d16a9 na obd0 to mam na stanie



elmer - 2008-08-28, 12:59
" />



Mike - 2008-08-29, 07:09
" />
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu