ďťż

Swap z d16Z2 na d16Y3



Stomasz - 2009-03-28, 18:10
" />Witam.
Mam pytanie dotyczące swapu z silnika d16z2 na D16y3 a dokładniej to nie jest cały silnik D16y3 - "Blok D16Z2, głowica PM3-10 D16Y3, osprzęt D16Y3, wiązka D16Y3 na OBD1 + komputer P1K (D16Y3)...
Do tego skrzynia biegów pochodząca z Hondy Civic MB1 '97 "

I proszę o pomoc,co będę musiał zrobić, zmienić, przełożyć aby to wszystko działało tak jak należy...Podobno mam podmienić wiązkę silnikową d16y3 na tą co jest w starej budzie i odpalić na starym kompie...jak to działa bo ja wogóle nie mam o tym pojęcia,łatwo będzie? a nie chce sie władować bo mam to zamiar robić z ojcem i nie chce przykrych niespodzianek...ogólnie to mam zamiar kupić zajechanego civa,wsadzić w niego ten silnik i śmigać:)
pomóżcie....
pozdrawiam.




Papiok - 2009-03-28, 20:33
" />jak to ten z czerwonym deklem to daruj se go... gdzieś na jakimś forum pisało ze wymaga remontu
http://www.racingforum.pl/Swap-z-D16Y3-na-D16Z9-t60400.html



Stomasz - 2009-03-29, 08:14
" />No dokłądnie chodziło mi o ten z czerwoną pokrywą zaworów...

http://allegro.pl/item593477767_okazja_ ... _swap.html

Dzięki za info i ten link,w takim razie musze go sobie darować...

Ale pytania dalej aktualne bo szukam D16Y3 na swap i pytania zadane wyżej dalej mnie nurtują:)



piotlecek - 2009-03-29, 08:30
" />Jak masz Z2 to nie potrzebujesz żadnej wiązki wszystko zostaję ci z Z2 cały osprzęt kolektory itp SWAPujesz goły silnik i po problemie skrzynia tez ci podchodzi z Z2 jedyna różnica to czujnik od wentylatora w Z2 masz go w bloku silnika a w Y3 jest on w termostacie więc przedłużasz 2 kabelki i po całym SWAPie

Co do samej skrzyni to może być zonk ponieważ u nas jest na linke a tam jest na płyn więc szkoda zabawy jak już chcesz wymienić skrzynie to szukaj skrzyni L3




WooojaS - 2009-03-29, 10:35
" />dobrze mówisz piotlecek

nie ma zadnych problemów:)

Jak chcesz sie bawic to bierz kolektor ssacy od y3, a do te3go cała wiazke silnikowa i kompa... tylko czy jest ci to potrzebne? zastanow sie czy jest ci potrzbne przejscie z OBD0 na OBD1.



Stomasz - 2009-03-29, 18:50
" />A jeśli chodzi o rozrząd to jest taki sam?? bo w tym starym silniku rozrząd był wymieniany jakieś 8 k km temu i nie tak dawno temu...Mówicie ze skrzynia taka sama, to i sprzęgło też podpasuje bez problemu?

I jeszcze takie głupie pytanie:D Jaki jest rozstaw śrub w civie 4g? Bo mam ładne fele ale siedziały one w audi 80 b2...też są na 4 śruby,ale czy rozstaw ten sam???



Tankian - 2009-03-29, 19:02
" />rozstaw srub to 4/100



adamac - 2009-03-29, 19:16
" />Rozstaw jest taki sam, ale inna (mniejsza) jest srednica otworu centrujacego.



Stomasz - 2009-03-29, 19:42
" />



piotlecek - 2009-03-29, 20:04
" />Tak skrzynia bedzie pasować i jeżeli masz na pewno Z2 to sprzegło tez.Co do rozrzadu to sa jaja przynajmniej ja miałem bo według katalogu JC jak kupowałem rozrzad po oznaczeniu silnika czyli D16Y3 to nie pasował

Kupiłem do D16Z2 / A6 i pasował

Wymieniany nie wymieniany zawsze nie warto ryzykować i lepiej od razu zmienić tak samo jak wszytskie plyny itp



n0rbi666 - 2009-03-29, 20:36
" />Stomasz - co do felg - jak otwór jest za mały, to zawsze można dać do tokarza, żeby przetoczył na 56.1mm Jeżeli otwór jest za duży - pierścienie centrujące i tyle



Stomasz - 2009-05-10, 14:22
" />Swap już dokonany, wstawiłem to co było seryjnie czyli D16z2, dokładniej to silniczek od Jeżykowego ED7 z forum:)
Co do felg to wystarczyło przetoczyć pierścienie centrujące i po kłopocie
Dzięki za pomoc
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu