temperatura 80 C a w samochodzie zimno, leci letnie powietrz
Pili98 - 2008-02-17, 11:20
" />ostatnio zauważyłem że moja honda bardzo słabo grzeje, to znaczy silnik normalnie się nagrzewa tak że wskazówka pokazuje gdzieś połowe skali czyli normalnie a z ogrzewania leci letnie powietrze. podejrzewam że to termostat ale nie wiem bo jeszcze się z tym nie spotkałem. proszę o pomoc. Jakie mogą być tego przyczyny?
barni lomza - 2008-02-17, 12:02
" />miałem tak samo, łapała temperature tak na 80stopni tylko , że wolno i leciało letnie powietrze ,wymieniłem termostat i grzało dużo lepiej . Gdzieś już o tym było napisane , poszukaj może znajdziesz jakieś inne przyczyny
Pili98 - 2008-02-17, 12:18
" />a gdzie jest ten termostat??? dużo jest przy tym roboty? jak ktoś może to niech mi wrzuci manuala jak to zrobić i jakieś fotki. pozdrawiam.
soldi - 2008-02-17, 13:21
" />zeby sie do termostatu dostac musisz spuscic plyn z chlodnicy pozniej zdejmujesz 2 weze i odkrecasz 2 srubki i tadam, wypada termostat
ale zanim to zrobisz, zajrzyj czy przeslona od zmiany cieple/zimne powietrze sie przesuwa - czy czasem jakas linka nie spadla/pekla (tam sa dwie linki, jedna jest od przeslony, a druga od zaworu w komorze silnika). Przeslony szukaj za konsola srodkowa - jak sie polozysz w miejscu na nogi pasazera i zajrzysz od spodu, to zobacz czy krecac pokretlem przestawia sie przeslonka. Ja ostatnio wyciagnalem termostat, sprawdzilem, bawilem sie ze 2h a na koniec okazalo sie, ze spadla linka od tej przeslony zasranej i jak mi buchnelo gorace powietrze, to az milo sie zrobilo
zrobie jakies fotki to bedzie wizualnie
edit: dwie fotki
a sam termostat wyglada mniej wiecej tak:
rat4 - 2008-02-17, 15:05
" />miałem podobny problem,
wymiana termostatu i jak ręką odjął...
nie kupuj termostatu bez uszczelki, ja już taki kupiłem, no i okazało się że uszczelka termostatu
była już 20 letnia i popękana no i musiałem duużo dać silikonu no ale śmiga.
ja miałem takie objawy że silnik się nie dogrzewał
wyobraźcie sobie po 23 km dopiero wskazówka mi drgneła.hhehhehe
spalanie większe bo jak termostat otwarty cały czas to silnik sie nie może zagrzać i tak jakby cały czas na ssaniu....
jak wyjąłem termostat to wyglądał jak kowboj po ostrej jeździe był na maksa otwarty i tak umarł...
ja dałem za swój termostat jakieś 38 zł ale to ten z drugiej półki
polecam jakiś lepszy...
pozdrawiam
K0_VOITH - 2008-02-17, 15:24
" />ja tylko dodam że jak jest w środku zimno to niekoniecznie termostat ^^ u mnie takie objawy ma zbyt niski poziom płynu chłodzącego ]:->
ucieka mi co jakiś czas troche bo mi coś pogryzło węże i co chwila jakiś dziurawy znajduję, generalnie Hanka na wszelką ceną chłodzi silnik, a zimnym powietrzem w kabinie pokazuje, że płynu ma mało ;-)
grajos - 2008-02-17, 19:03
" />dodam tylko że nie trzeba ściągać żadnego węża do wymiany termostatu tylko rozkręcić obudowe.
soldi - 2008-02-17, 22:06
" />true zagalopowalem sie z tymi wezami w sumie nie pominalem ich, bo mam chlodnice bez korka spustowego i przez te weze spuszczalem plyn ale racja, weze mozna zostawic
jurasjo - 2008-06-29, 15:19
" />
Ryba - 2008-06-29, 20:00
" />Tak Jeśli tego nie zrobisz to sam wyleci po przerwaniu obiegu
Wroński - 2008-06-30, 12:35
" />tam gdzie jest termostat sa 3 srobki 2 dlugie jedna krotka albo na odwrot
a weza mozna czyms zatkac mi osobiscie moze ubylo 250ml plynuzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Pili98 - 2008-02-17, 11:20
" />ostatnio zauważyłem że moja honda bardzo słabo grzeje, to znaczy silnik normalnie się nagrzewa tak że wskazówka pokazuje gdzieś połowe skali czyli normalnie a z ogrzewania leci letnie powietrze. podejrzewam że to termostat ale nie wiem bo jeszcze się z tym nie spotkałem. proszę o pomoc. Jakie mogą być tego przyczyny?
barni lomza - 2008-02-17, 12:02
" />miałem tak samo, łapała temperature tak na 80stopni tylko , że wolno i leciało letnie powietrze ,wymieniłem termostat i grzało dużo lepiej . Gdzieś już o tym było napisane , poszukaj może znajdziesz jakieś inne przyczyny
Pili98 - 2008-02-17, 12:18
" />a gdzie jest ten termostat??? dużo jest przy tym roboty? jak ktoś może to niech mi wrzuci manuala jak to zrobić i jakieś fotki. pozdrawiam.
soldi - 2008-02-17, 13:21
" />zeby sie do termostatu dostac musisz spuscic plyn z chlodnicy pozniej zdejmujesz 2 weze i odkrecasz 2 srubki i tadam, wypada termostat
ale zanim to zrobisz, zajrzyj czy przeslona od zmiany cieple/zimne powietrze sie przesuwa - czy czasem jakas linka nie spadla/pekla (tam sa dwie linki, jedna jest od przeslony, a druga od zaworu w komorze silnika). Przeslony szukaj za konsola srodkowa - jak sie polozysz w miejscu na nogi pasazera i zajrzysz od spodu, to zobacz czy krecac pokretlem przestawia sie przeslonka. Ja ostatnio wyciagnalem termostat, sprawdzilem, bawilem sie ze 2h a na koniec okazalo sie, ze spadla linka od tej przeslony zasranej i jak mi buchnelo gorace powietrze, to az milo sie zrobilo
zrobie jakies fotki to bedzie wizualnie
edit: dwie fotki
a sam termostat wyglada mniej wiecej tak:
rat4 - 2008-02-17, 15:05
" />miałem podobny problem,
wymiana termostatu i jak ręką odjął...
nie kupuj termostatu bez uszczelki, ja już taki kupiłem, no i okazało się że uszczelka termostatu
była już 20 letnia i popękana no i musiałem duużo dać silikonu no ale śmiga.
ja miałem takie objawy że silnik się nie dogrzewał
wyobraźcie sobie po 23 km dopiero wskazówka mi drgneła.hhehhehe
spalanie większe bo jak termostat otwarty cały czas to silnik sie nie może zagrzać i tak jakby cały czas na ssaniu....
jak wyjąłem termostat to wyglądał jak kowboj po ostrej jeździe był na maksa otwarty i tak umarł...
ja dałem za swój termostat jakieś 38 zł ale to ten z drugiej półki
polecam jakiś lepszy...
pozdrawiam
K0_VOITH - 2008-02-17, 15:24
" />ja tylko dodam że jak jest w środku zimno to niekoniecznie termostat ^^ u mnie takie objawy ma zbyt niski poziom płynu chłodzącego ]:->
ucieka mi co jakiś czas troche bo mi coś pogryzło węże i co chwila jakiś dziurawy znajduję, generalnie Hanka na wszelką ceną chłodzi silnik, a zimnym powietrzem w kabinie pokazuje, że płynu ma mało ;-)
grajos - 2008-02-17, 19:03
" />dodam tylko że nie trzeba ściągać żadnego węża do wymiany termostatu tylko rozkręcić obudowe.
soldi - 2008-02-17, 22:06
" />true zagalopowalem sie z tymi wezami w sumie nie pominalem ich, bo mam chlodnice bez korka spustowego i przez te weze spuszczalem plyn ale racja, weze mozna zostawic
jurasjo - 2008-06-29, 15:19
" />
Ryba - 2008-06-29, 20:00
" />Tak Jeśli tego nie zrobisz to sam wyleci po przerwaniu obiegu
Wroński - 2008-06-30, 12:35
" />tam gdzie jest termostat sa 3 srobki 2 dlugie jedna krotka albo na odwrot
a weza mozna czyms zatkac mi osobiscie moze ubylo 250ml plynu