tłoki d13b2 do d15b2?
noofaq - 2007-10-15, 18:07
" />na forum honda.slask ktoś rzucił pomysł że do silnika d15b2 mozna wrzucić tłoki z d13b2. są one wyższe co podniesie stopień sprężania do podobno 11:1 - oczywiście podniesie to też moc..
mam pytanie jak to z tym jest? warto cos takiego robić? dużo rzeźby?
bo w sumie remont mnie i tak czeka to moze od razu bym zrobił taki myk ale tylko wtedy jak się jakieś spece wypowiedzą
noofaq - 2007-10-15, 19:50
" />temat chyba do zamkniecia bo po konsultacjach wygląda na to że to te same tłoki (różnią się tylko wykorbieniami) ;]
może jednak ktoś coś w tej sprawie wymyśli
4mell - 2007-10-15, 20:09
" />tłoki w d15b2/7 są inne niż d13b2 w d13b2 denko tłoka ma wytłoczenie wypukłe miedzy wycieciami na zawory a w d15b2/7 denko ma wyciecie na zawory ale denko jest płaskie
noofaq - 2007-10-16, 11:28
" />sprawdzone dziś naocznie i rzeczywiście jednak są różne...
czyli jednak sprężanie dałoby się podnieść..
podobno po takim modzie można mieć 130KM (oczywiście z MPFI)
czy słyszał ktoś o czymś takim zrobionym?
4mell - 2007-10-16, 11:51
" />
noofaq - 2007-10-16, 14:21
" />pełny remont silnika robię w najbliższym czasie więc ten koszt akurat niewiele by się zwiększył (kupno tłoków z d13 i sprzedaż moich pewnie wyszłoby na zero)
interesuje mnie czy musiałbym jakieś specjalne uszczelki kłaść - no bo ciśnienie większe i czy korzyści przeważą nad minusami
czy ktoś robił coś takiego może w innym silniku podnosząć stopień sprężania i jakie są konsekwencje tego dla silnika...
http://www.maxrev.de/civic-eg3-hubraume ... -t1117.htm
zineq - 2007-10-16, 21:29
" />witaj
nie wiem czy tak łatwo wyciągniesz sworzeń z korby czasami wiąże sie to z rozbiciem tłoka
demo - 2007-10-16, 21:50
" />panowie jakby co mam do sprzedania tloki od 1.3
Proti - 2007-10-16, 22:31
" />przy takim CR kupiłbym inne śróbki do czapki np arp(seria wytrzyma ale jest loteria) bo juz sie robi nie wesoło, pozatym swozen z tloka wyciąga sie bardzo latwo, trzeba podgrzac i wysunąć, przynajmniej w b serii
noofaq - 2007-10-17, 07:18
" />interesuje mnie jaki to będzie miało wpływ na żywotność silnika - bo będzie miało to jest jasne...
czy ktoś podnosił stopień sprężania - chodzi o problemy jakie się z tym rodzą bo w sumie szukam i nigdzie nie znajduję..
Bobas - 2007-10-17, 08:38
" />Problemów raczej większych nie będziesz miał, chyba, że przegniesz i jeszcze zplanujesz głowice i C/R wyjdzie powyżej 12. Samo zwiększenie kompresji raczej wiele wam nie da. Do tego potrzebny jest ostrzejszy wałek, który wykorzysta nadmiar kompresji
Ryba - 2007-10-17, 17:24
" />No i jeszcze uważaj, żeby zawory Ci się z wyższymi tłokami nie spotkałyzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
noofaq - 2007-10-15, 18:07
" />na forum honda.slask ktoś rzucił pomysł że do silnika d15b2 mozna wrzucić tłoki z d13b2. są one wyższe co podniesie stopień sprężania do podobno 11:1 - oczywiście podniesie to też moc..
mam pytanie jak to z tym jest? warto cos takiego robić? dużo rzeźby?
bo w sumie remont mnie i tak czeka to moze od razu bym zrobił taki myk ale tylko wtedy jak się jakieś spece wypowiedzą
noofaq - 2007-10-15, 19:50
" />temat chyba do zamkniecia bo po konsultacjach wygląda na to że to te same tłoki (różnią się tylko wykorbieniami) ;]
może jednak ktoś coś w tej sprawie wymyśli
4mell - 2007-10-15, 20:09
" />tłoki w d15b2/7 są inne niż d13b2 w d13b2 denko tłoka ma wytłoczenie wypukłe miedzy wycieciami na zawory a w d15b2/7 denko ma wyciecie na zawory ale denko jest płaskie
noofaq - 2007-10-16, 11:28
" />sprawdzone dziś naocznie i rzeczywiście jednak są różne...
czyli jednak sprężanie dałoby się podnieść..
podobno po takim modzie można mieć 130KM (oczywiście z MPFI)
czy słyszał ktoś o czymś takim zrobionym?
4mell - 2007-10-16, 11:51
" />
noofaq - 2007-10-16, 14:21
" />pełny remont silnika robię w najbliższym czasie więc ten koszt akurat niewiele by się zwiększył (kupno tłoków z d13 i sprzedaż moich pewnie wyszłoby na zero)
interesuje mnie czy musiałbym jakieś specjalne uszczelki kłaść - no bo ciśnienie większe i czy korzyści przeważą nad minusami
czy ktoś robił coś takiego może w innym silniku podnosząć stopień sprężania i jakie są konsekwencje tego dla silnika...
http://www.maxrev.de/civic-eg3-hubraume ... -t1117.htm
zineq - 2007-10-16, 21:29
" />witaj
nie wiem czy tak łatwo wyciągniesz sworzeń z korby czasami wiąże sie to z rozbiciem tłoka
demo - 2007-10-16, 21:50
" />panowie jakby co mam do sprzedania tloki od 1.3
Proti - 2007-10-16, 22:31
" />przy takim CR kupiłbym inne śróbki do czapki np arp(seria wytrzyma ale jest loteria) bo juz sie robi nie wesoło, pozatym swozen z tloka wyciąga sie bardzo latwo, trzeba podgrzac i wysunąć, przynajmniej w b serii
noofaq - 2007-10-17, 07:18
" />interesuje mnie jaki to będzie miało wpływ na żywotność silnika - bo będzie miało to jest jasne...
czy ktoś podnosił stopień sprężania - chodzi o problemy jakie się z tym rodzą bo w sumie szukam i nigdzie nie znajduję..
Bobas - 2007-10-17, 08:38
" />Problemów raczej większych nie będziesz miał, chyba, że przegniesz i jeszcze zplanujesz głowice i C/R wyjdzie powyżej 12. Samo zwiększenie kompresji raczej wiele wam nie da. Do tego potrzebny jest ostrzejszy wałek, który wykorzysta nadmiar kompresji
Ryba - 2007-10-17, 17:24
" />No i jeszcze uważaj, żeby zawory Ci się z wyższymi tłokami nie spotkały