Tuning 1.5 V-TEC E
Pitl - 2009-04-08, 19:26
" />Witam wszystkich kolegów i mam taki dylemat:
Mam okazje kupić tanio silniczek 1.5 V-TEC E i to w bardzo dobrym stanie ale interesuje mnie czy można się jakoś pozbyć tego E na końcu?:D Silnik nie musi być Economy:D Ważne żeby miał parę kóniów więcej Skoro ma oznaczenie V-TEC to znaczy że ma to całe cudowne ustrojstwo które tak bardzo chciałbym mieć ale ten silnik jak się nie myle to ma chyba 90KM a to tyle samo co mój aktualny Czy wymiana kompa z innego motorka typu V-TEC coś pomoże? Ja u siebie mam seryjnie D15B2 i wrzuciłem sobie zestawik od D16Z2 i ciągnie wyraźnie lepiej. Może komp od jakiegoś D16 z V-TEC by tu pomugł???
Papiok - 2009-04-08, 19:49
" />nie da rady.... dopóki Vtec w tym motorku się nie włączy to to łazi na 8 zaworków....
a wersji 1.5 V-TEC E były dwie 90Km i 115Km....
Wroński - 2009-04-08, 19:52
" />fajna sprawa :d no i ekonomicznie
mum666 - 2009-04-08, 20:14
" />Po pierwsze, jak już, to VTEC-E. Jak zostawisz skrzynie swoją, to będzie jakoś jeździć. Do 3k rpm chodzi na 12 zaworów (nie 8...) i pali bardzo mało, potem na fazie chodzą wszystkie zawory. Jak każda D seria reaguje dobrze na podstawowe mody pod tytułem dolot+wydech, potem jego możliwości taniego dłubania sie raczej kończą. Jak chcesz fure która będzie ekonomiczna i bedzie jeździć podobnie jak seryjne ED7 to możesz wkładać.
Stoki Chan - 2009-04-08, 21:08
" />przepraszam ,ale 5g z tym silnikiem (90koni) dostaje ładne baty od d15b2 w 4g
Inna sprawa ,że z dolotem (kibelrura + stożek) silnik ten , brzmi mega zaj....cie na wysokich obrotach ! prawie jak ten "jedyny prawdziwy Vtec"
noofaq - 2009-04-08, 21:27
" />Stoki: masz pojęcie jaka tam jest skrzynia wkładana w 5g do tego silnika? tam 2 się na 115kmh kończy więc nie dziw że baty dostaje...
jak masz możliwość wziąć mega tanio to bierz - pamiętaj tylko że będziesz miał trochę problemów z elektroniką..
jak to wersja 115Km to już nienajgorszy przeciąg ze skrzynią z 4g zrobi
HIO - 2009-04-08, 23:25
" />podobno dol silnika ma slabsze korby niz w d15b2.
to silnik ekonomiczny i tanio go sie nie da zrobic zeby "jezdzil".
Stoki Chan - 2009-04-09, 03:44
" />
mum666 - 2009-04-09, 19:28
" />
Pitl - 2009-04-09, 19:58
" />No tak czyli nic nie poradzę bo mi nie chodzi o eko tylko o buta chyba pomyślę nad 1.6 w D sweri:D Jaki byście polecali???
tomvei - 2009-04-17, 22:17
" />Nie prawdą jest, że w dolnym zakresie obrotów silnik pracuje na 8 bądz 12 zaworach . Ten silnik pracuje cały czas na 16 valve !!! Wiem to z autopsji. Nie ma czegoś takiego że zawory nie pracują, stają czy sie wyłączają. Myk jest taki, że zmienia się ich stopień otwarcia. W dolnym pułapie obrotów to jest do mniej więcej 2,200 rpm stosunek powietrza do paliwa wynosi 20/1 (uboga mieszanka)czy jakoś tam, nieznam dokładnych danych, poprawcie jak sie mylę. Póżniej się to zmienia i przy około 4,500 rpm dostaje drugi oddech i lepszego kopa tzn. zawory ssące są w pełni otwarte, wydłuża się skok zaworu (vtec) i ten dzwięk Stoki powie więcej na ten temat, bo nikt tak jak on tego nie opisze A silnik jak silnik jego praca jest denerwująca no i ta długa jak proste w Australi przełożenia potrafią dać nieżlke popalić na trasie. Tam przy 100km/h żeby sprawnie wyprzedzić trzeba zbić na 3-bieg. Przy 100km/h ten silnik ma zaledwie 2,100 rpm. Stąd właśbnie to spalanie na trasie około 5l da sie zrobić. A osiągi nie są złe d15b2 wprawna ręka objedzie a o d14 w 6genach nie wspomnę. Namiastka vteca na górze pozwala przymknąc oko na małe niedociągnięcia
Ale sie rozpisałem
tomvei - 2009-04-22, 22:45
" />Napisze jeszcze, że góra brzmi o wiele donosniej tzn ma charakterystyczny dla Vteca dzwięk i jest to dużo bardziej słyszalne niż np. w d16z6 gdzie bulgot otwartego w pełni zaworu trudno wychwycić !!!zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Pitl - 2009-04-08, 19:26
" />Witam wszystkich kolegów i mam taki dylemat:
Mam okazje kupić tanio silniczek 1.5 V-TEC E i to w bardzo dobrym stanie ale interesuje mnie czy można się jakoś pozbyć tego E na końcu?:D Silnik nie musi być Economy:D Ważne żeby miał parę kóniów więcej Skoro ma oznaczenie V-TEC to znaczy że ma to całe cudowne ustrojstwo które tak bardzo chciałbym mieć ale ten silnik jak się nie myle to ma chyba 90KM a to tyle samo co mój aktualny Czy wymiana kompa z innego motorka typu V-TEC coś pomoże? Ja u siebie mam seryjnie D15B2 i wrzuciłem sobie zestawik od D16Z2 i ciągnie wyraźnie lepiej. Może komp od jakiegoś D16 z V-TEC by tu pomugł???
Papiok - 2009-04-08, 19:49
" />nie da rady.... dopóki Vtec w tym motorku się nie włączy to to łazi na 8 zaworków....
a wersji 1.5 V-TEC E były dwie 90Km i 115Km....
Wroński - 2009-04-08, 19:52
" />fajna sprawa :d no i ekonomicznie
mum666 - 2009-04-08, 20:14
" />Po pierwsze, jak już, to VTEC-E. Jak zostawisz skrzynie swoją, to będzie jakoś jeździć. Do 3k rpm chodzi na 12 zaworów (nie 8...) i pali bardzo mało, potem na fazie chodzą wszystkie zawory. Jak każda D seria reaguje dobrze na podstawowe mody pod tytułem dolot+wydech, potem jego możliwości taniego dłubania sie raczej kończą. Jak chcesz fure która będzie ekonomiczna i bedzie jeździć podobnie jak seryjne ED7 to możesz wkładać.
Stoki Chan - 2009-04-08, 21:08
" />przepraszam ,ale 5g z tym silnikiem (90koni) dostaje ładne baty od d15b2 w 4g
Inna sprawa ,że z dolotem (kibelrura + stożek) silnik ten , brzmi mega zaj....cie na wysokich obrotach ! prawie jak ten "jedyny prawdziwy Vtec"
noofaq - 2009-04-08, 21:27
" />Stoki: masz pojęcie jaka tam jest skrzynia wkładana w 5g do tego silnika? tam 2 się na 115kmh kończy więc nie dziw że baty dostaje...
jak masz możliwość wziąć mega tanio to bierz - pamiętaj tylko że będziesz miał trochę problemów z elektroniką..
jak to wersja 115Km to już nienajgorszy przeciąg ze skrzynią z 4g zrobi
HIO - 2009-04-08, 23:25
" />podobno dol silnika ma slabsze korby niz w d15b2.
to silnik ekonomiczny i tanio go sie nie da zrobic zeby "jezdzil".
Stoki Chan - 2009-04-09, 03:44
" />
mum666 - 2009-04-09, 19:28
" />
Pitl - 2009-04-09, 19:58
" />No tak czyli nic nie poradzę bo mi nie chodzi o eko tylko o buta chyba pomyślę nad 1.6 w D sweri:D Jaki byście polecali???
tomvei - 2009-04-17, 22:17
" />Nie prawdą jest, że w dolnym zakresie obrotów silnik pracuje na 8 bądz 12 zaworach . Ten silnik pracuje cały czas na 16 valve !!! Wiem to z autopsji. Nie ma czegoś takiego że zawory nie pracują, stają czy sie wyłączają. Myk jest taki, że zmienia się ich stopień otwarcia. W dolnym pułapie obrotów to jest do mniej więcej 2,200 rpm stosunek powietrza do paliwa wynosi 20/1 (uboga mieszanka)czy jakoś tam, nieznam dokładnych danych, poprawcie jak sie mylę. Póżniej się to zmienia i przy około 4,500 rpm dostaje drugi oddech i lepszego kopa tzn. zawory ssące są w pełni otwarte, wydłuża się skok zaworu (vtec) i ten dzwięk Stoki powie więcej na ten temat, bo nikt tak jak on tego nie opisze A silnik jak silnik jego praca jest denerwująca no i ta długa jak proste w Australi przełożenia potrafią dać nieżlke popalić na trasie. Tam przy 100km/h żeby sprawnie wyprzedzić trzeba zbić na 3-bieg. Przy 100km/h ten silnik ma zaledwie 2,100 rpm. Stąd właśbnie to spalanie na trasie około 5l da sie zrobić. A osiągi nie są złe d15b2 wprawna ręka objedzie a o d14 w 6genach nie wspomnę. Namiastka vteca na górze pozwala przymknąc oko na małe niedociągnięcia
Ale sie rozpisałem
tomvei - 2009-04-22, 22:45
" />Napisze jeszcze, że góra brzmi o wiele donosniej tzn ma charakterystyczny dla Vteca dzwięk i jest to dużo bardziej słyszalne niż np. w d16z6 gdzie bulgot otwartego w pełni zaworu trudno wychwycić !!!