TURBO D16A6 CZY D16A9-Z5
czescicivic - 2010-09-21, 21:25
" />Koledzy mam spory dylemat poniewaz posiadam te dwa silniki i mozliwosc w razie potrzeby przerobienia A9 na Z5 i teraz pytanie co lepsze pod turbinke? Silniki miał by być odpręzony innymi tłokami, dostac kute korby, i panewki acl race. Moj plus na A9 to to te ma juz te panewki. Prosze was o rade ktory waszym zdaniem silnik lepiej zniesie dmuchanie około 0,8-1,0 bara?? Prosze o konkretne wypowiedzi.
C00li - 2010-09-22, 12:36
" />Wrzuć tłoki z A6 do A9/Z5 i cienką uszczelkę stalową - będziesz miał CR poniżej 9:1. Co prawda A9 padają z powodu kiepskiego smarowania przy niskich obrotach, ale jeżeli turbo będzie Ci późno wstawało to da radę. Tylko uważaj z doładowaniem, bo już widziałem pogięte korby w A9, a silnik dalej pracował
czescicivic - 2010-09-22, 21:49
" />Korby kute juz czekaja wiec o nie sie tak bardzo nie martwie. Jest jakis patent zeby smarowanie było lepsze od niskich obrotow??
DRAG - 2010-09-23, 17:47
" />Wydajniejsza pompa oleju
czescicivic - 2010-09-23, 20:15
" />A pompa DOHC a SOHC jest taka sama czy inna??
Dawee - 2010-09-24, 16:17
" />Jak turbo to do dohca! dużo lepsza głowica, dwa wałki pozwolą na łatwiejszą regulacje silnika pod turbo i późniejsze mody:) co do modyfikacji pompy oleju to masz w tym dziale podwieszony topik!
czescicivic - 2010-09-27, 22:21
" />Nie do konca potrafie ogarnac tlumaczenie tej strony. Chodzi o to zeby pod sprezyne wrzucic podkladke zeby zaworek puszczal przy wyzszym cisnieniu i w dalszej czesci o rozwiercenie otworow??
Fawor - 2010-10-05, 14:16
" />jak turbo, to właśnie do SOHC, ponieważ ma najwytrzymalsze tuleje i 5 podpór wału, które skuteczniej eliminują problem obracania się panewek. Do tego tańsze częsci i więcej osprzętu w aftermarkecie dostępnych 'od ręki' w stanach, a nie jakieś polskie, customowe wałki, kółka itp. Regulacja głowicy Dawee nie ma za wiele wspólnego z samym turbo, bo można jeździć po prostu na zwykłej serii. Więcej mocy przy tym samym doładowaniu DOHC równiez nie zrobi, będzie praktycznie tak samo. Tak więc pozostają plusy wymienione w pierwszych dwóch zdaniach, moim zdaniem decydujące.
C00li - 2010-10-05, 15:02
" />
kremat0r - 2010-10-08, 15:47
" />
czescicivic - 2010-10-08, 19:24
" />To w takim razie jakim cudem wał z SOHC pasi do DOHC pod warunkiem przerobienia kolka rozrzadu??? 2 miejsca na podpory zostaja gołe?? Pozatym wszystkie DOHC ktore widzialem mialy padniete panewki na korbach a nie na wale.
krzysiu134 - 2010-10-09, 07:12
" />Co wy za bzdury piszecie d16a6 ma tyle samo podpór co d16z5/a9 moze podczas remontu wycieli żeby zaoszczędzić na panewkach ???????????zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
czescicivic - 2010-09-21, 21:25
" />Koledzy mam spory dylemat poniewaz posiadam te dwa silniki i mozliwosc w razie potrzeby przerobienia A9 na Z5 i teraz pytanie co lepsze pod turbinke? Silniki miał by być odpręzony innymi tłokami, dostac kute korby, i panewki acl race. Moj plus na A9 to to te ma juz te panewki. Prosze was o rade ktory waszym zdaniem silnik lepiej zniesie dmuchanie około 0,8-1,0 bara?? Prosze o konkretne wypowiedzi.
C00li - 2010-09-22, 12:36
" />Wrzuć tłoki z A6 do A9/Z5 i cienką uszczelkę stalową - będziesz miał CR poniżej 9:1. Co prawda A9 padają z powodu kiepskiego smarowania przy niskich obrotach, ale jeżeli turbo będzie Ci późno wstawało to da radę. Tylko uważaj z doładowaniem, bo już widziałem pogięte korby w A9, a silnik dalej pracował
czescicivic - 2010-09-22, 21:49
" />Korby kute juz czekaja wiec o nie sie tak bardzo nie martwie. Jest jakis patent zeby smarowanie było lepsze od niskich obrotow??
DRAG - 2010-09-23, 17:47
" />Wydajniejsza pompa oleju
czescicivic - 2010-09-23, 20:15
" />A pompa DOHC a SOHC jest taka sama czy inna??
Dawee - 2010-09-24, 16:17
" />Jak turbo to do dohca! dużo lepsza głowica, dwa wałki pozwolą na łatwiejszą regulacje silnika pod turbo i późniejsze mody:) co do modyfikacji pompy oleju to masz w tym dziale podwieszony topik!
czescicivic - 2010-09-27, 22:21
" />Nie do konca potrafie ogarnac tlumaczenie tej strony. Chodzi o to zeby pod sprezyne wrzucic podkladke zeby zaworek puszczal przy wyzszym cisnieniu i w dalszej czesci o rozwiercenie otworow??
Fawor - 2010-10-05, 14:16
" />jak turbo, to właśnie do SOHC, ponieważ ma najwytrzymalsze tuleje i 5 podpór wału, które skuteczniej eliminują problem obracania się panewek. Do tego tańsze częsci i więcej osprzętu w aftermarkecie dostępnych 'od ręki' w stanach, a nie jakieś polskie, customowe wałki, kółka itp. Regulacja głowicy Dawee nie ma za wiele wspólnego z samym turbo, bo można jeździć po prostu na zwykłej serii. Więcej mocy przy tym samym doładowaniu DOHC równiez nie zrobi, będzie praktycznie tak samo. Tak więc pozostają plusy wymienione w pierwszych dwóch zdaniach, moim zdaniem decydujące.
C00li - 2010-10-05, 15:02
" />
kremat0r - 2010-10-08, 15:47
" />
czescicivic - 2010-10-08, 19:24
" />To w takim razie jakim cudem wał z SOHC pasi do DOHC pod warunkiem przerobienia kolka rozrzadu??? 2 miejsca na podpory zostaja gołe?? Pozatym wszystkie DOHC ktore widzialem mialy padniete panewki na korbach a nie na wale.
krzysiu134 - 2010-10-09, 07:12
" />Co wy za bzdury piszecie d16a6 ma tyle samo podpór co d16z5/a9 moze podczas remontu wycieli żeby zaoszczędzić na panewkach ???????????