ďťż

Turbo w d16z2



kodzintm - 2007-07-06, 17:52
" />Witam

Czysto teoretycznie chciałbym sie dowiedzieć czy da sie przeprowadzić manewr uturbienia d16z2?
Szukam i szukam informacji ale chyba słabo, bo nic konkretnego niema.

A przy okazji: Jakie są potrzebne komponenty do turbo?
Turbina (wiadomo )
Kolektor wylotowy
IC
Orurowanie
Zawór Blow off
Czy coś pominąłem ?

Pozdrawiam)

P.S. Jak jest rozwiązane smarowanie turbiny w Hondzie




Fawor - 2007-07-06, 18:02
" />Nie ma żadnego problemu, uturbia się tak samo jak każdą inną D-serię. Co więcej jesli chce się isc grubiej to kute graty z USA są o wiele tańsze z racji główki SOHC.

Z rzeczy potrzebnych wymieniłes prawie wszystko. Kolektor może pochodzić od D15Z1 albo spawany, do tego reszta wydechu najlepiej przelot 2,5" z tłumikiem na końcu.
Oczywiście najważniejsza sprawa to zarządzenie paliwem, aby nie zabrakło go po wejściu w boost. My stosujemy FMU, przez niektórych nielubiane, ale naszym zdaniem do 0,6-0,7 bara spokojnie wystarcza i będzie bezpiecznie - można się pokusić jedynie o dodanie do zestawu pompy Walbro 255, żeby nie zabrakło cisnienia.
Piszę 'my', ponieważ ( jak juz gdzięs mowilem ) mamy zamiar zakładac turbo kity do Hond razem ze znajomym. Nie bede się powtarzał, wszystko znajdziesz w temacie nizej pod tytulem 'turbo kit'



kodzintm - 2007-07-06, 18:07
" />Dzieki wielki kolego juz czytam.

Powiedz mi jeczcze czym jest FMU?
I rozumiem ze pompa Walbro 255 to do paliwa ?

Pozdrawiam



Fawor - 2007-07-06, 18:26
" />FMU to urządzenie, które po 'zobaczeniu' nadciśnienia w kolektorze dolotowym zwiększa ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej, aby wykarmić większe zapotrzebowanie silnika na wachę. Równiez opisane w temacie, o ktorym mowilem
Pompa jest do paliwa. Seryjna konczy się w okolicach 220KM, ale można dla bezpieczeństwa wymienić, aby nie było nieprzyjemnych problemów z wydolnością seryjnej przy zadanym większym cisnieniu




Brama - 2007-10-19, 01:01
" />odgrzebuję trochę dziada ale... Ktoś się orientuje jakie są koszta zakucia d16z2 ??



Fawor - 2007-10-19, 07:17
" />zestaw korb i tłoków do SOHC pod domem powinien się zamknąć w 3k pln. Do tego musisz liczyć nowe panewki i uszczelkę/ki.



Brama - 2007-10-19, 08:27
" />a skąd zamawiać, masz moze jakies linki ??



zineq - 2007-10-19, 09:03
" />ja za czesci do silnika i czesciowa robocizna wydałem 2,5 tys a do tego jeszcze by trzeba było kompletowac turbo kit ;/ turbina to z tysiaka trzeba dac ponizej to lipa i sie rozpadnie zachwile

tłoki zwykle nie kute ale odprezajace
komplet uszczelek
2 uszczelki
doscisk exedy + łożysko oporowe
panewki acl
spiek by wróbel
w tym 2 szlify
docieranie zaworow itp

ile to pali na fmu ??



Fawor - 2007-10-19, 09:22
" />
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu