Uderzenie podczas przenoszenia napędu
RafOCB - 2009-07-19, 12:09
" />Witam,
Opiszę po krótce jak to wszystko wygląda:
1) stoję w miejscu, wrzucam pierwszy bieg. nawet jak delikatnie popuszczam sprzęgło pierw jest uderzenie pod maską i dopiero napęd przekazywany jest na koła.
2) rozpędziłem się trochę na jedynce - wrzucam dwójkę. Zwalniam sprzęgło i to samo - uderzenie i dopiero wtedy przekazanie napędu. Przy trójce też dość odczuwalne, na wyższych biegach mniej (pewnie z racji mniejszych różnic między przełożeniami), choć też występuje
3) na każdym biegu, gdy już jadę i powiedzmy rozpędzam się: gdy puszczę gaz jest szarpnięcie, bo silnik ciągnął, a teraz zaczął hamować. Między fazą ciągu i hamowania jest uderzenie. Działa to też w drugą stronę: hamuję silnikiem i na tym samym biegu zaczynam ponowne rozpędzanie - jest pierw uderzenie.
Generalnie nie pozbyłem się tego problemu.. Czytałem o szybkim wyrabianiu się układu różnicowego, w związku z czym zmieniłem skrzynię biegów. Praktycznie nic się nie zmieniło.
Byłem z tym u dobrego mechanika, sprawdzał poduszki i wydają się ok. silnik nie trzęsie się, na wolnych obrotach nic nie telepie wewnątrz auta.
Nie wiem czy nie jest to wina w okolicy sprzęgła. Czytałem też, że podobne objawy wywołuje wyrobiona półośka w miejscu mocowania w skrzyni. Mam też walnięty lewy zewnętrzny przegub - może tam jest luźno..
Sam już nie wiem co to może być, ale mam nadzieję, że kiedyś się dowiem i to usunę..
Liczę na waszą pomoc w tym temacie. Może ktoś borykał się z czymś podobnym..
Poradźcie co jeszcze ( i ew. w jaki sposób) można sprawdzić, żeby dojść do źródła tego problemu.
Pozdrawiam!
Yankol - 2009-07-19, 12:44
" />A sprawdź sobie końcówki drążków kierowniczych i sworznie. Niektórzy mają podobne objawy przy wybitych sworzniach. A ja np. mam podobnie bo skończyły mi się końcówki drążków - nowe już czekają na montaż.
Będzie dobrze!
Pozdro
bike - 2009-07-28, 19:41
" />Mam identyczny problem jak RafOCB. Z tym, że zawieszenie przednie już całe porobione, przeguby zewnętrzne wymienione, komplet sprzęgła wymieniony. Co jeszcze może być?
kirpek - 2009-07-28, 19:53
" />sprawdzić poduszki silnika jak i skrzyni biegów;)
RafOCB - 2009-09-26, 09:35
" />Poduszki silnika jak i skrzyni są w porządku. Potwierdziło to 4 mechaników w różnych warsztatach.
Gość, który wymieniał mi skrzynie ocenił stan sprzęgła jako dobry (tarcza i docisk).
Czy zużyte/uszkodzone łożysko oporowe może stwarzać taki efekt? Co się dzieje, gdy jest z nim coś nie teges?
Jeden z mechaników (dobry specjalista) stwierdził, że efekt stuknięcia może być wywołany sumą luzów w układzie napędowym. Zastanawiam się, w związku z tym, co poza tym może być 'luźne'..
Pozdrawiam
Dzida - 2009-09-26, 10:02
" />Przeguby wewnętrzne na 99%. Dam sobie za to włosy ogolić
RafOCB - 2009-09-26, 13:54
" />Dziękuję bardzo za odpowiedź! Rzuciłeś trochę światła na ten problem.
Mam nadzieję, że się nie mylisz.. Jeżeli to nie będzie to, to wpadam z golarką
Piszesz, że to wewnętrzne - ok.
A co z zewnętrznymi? Tak dla pewności pytam, czy przeguby zewnętrzne nie mogą być przyczyną takich zjawisk i można po prostu nie brać ich pod uwagę w tym przypadku ?
Czy tak, czy siak - zaczynam szukać przegubów wew. lub całych półosiek do Concerto 16i.
Z tego co się orientuję, to bankowo nie podejdą od Civica 4g.
Ciekawi mnie też, czy od Cifa 6g by dało rade, skoro był to model dość mocno oparty na Concerto własnie...
Dzida - 2009-09-26, 14:03
" />Powiem tak:
Jeździłem z półośkami które miały przeguby wewntrzne z przebiegiem 400000 tysięcy, a zewnętrzne na nich były wymieniane nieraz.
przesiadłem się na półośki, gdzie wewnętrzne przeguby mają po niecałe sto tysięcy i jest bajka.
Pukało nie puka, stukało nie stuka, nareszcie jest płynnie jadąc przez próg zwalniający itp.
Skrzynie mam czterystutysięczną od nowości, sworznie robią raczej "puk" przy szybkim hamowaniu, a końcówki drążków kierowniczych można wyczuć ręką
ppiotrek - 2009-09-26, 20:03
" />Dzida ma rację. Czytałem kiedyś o tym na stowarzyszeniu. Ponoć może to być wina jeszcze mechanizmu różnicowego w skrzyni.
Łukanyo - 2009-09-27, 21:40
" />Ale mechanizm podobno jest OK bo na drugiej skrzyni jest to samo, chyba ze druga skrzynia tez ma defekt w co wątpie bo jak jeździła w poprzednim concercie to było OK.
RafOCB - 2009-09-28, 16:13
" />Na wstępie dziękuję wszystkim za odpowiedzi 100 x
Byłby to niezły przypadek, gdyby mechanizm w tej skrzyni był też uszkodzony, bo nie zmieniło się kompletnie nic po zmianie skrzyni (oprócz tego, że ta, którą wstawiłem jest w troche lepszym stanie od poprzedniej).
Przypuszczam, że nawet gdyby mechanizm też byłby uszkodzony, to byłaby chociażby minimalna różnica w zachowaniu tych skrzyń. Oczywiście mogę się mylić.
Muszę sprawdzić dokładnie stan tych przegubów, o których pisał Dzida, zanim zdecyduję się na kolejny ruch.
Tak trochę off-top: Jakie obroty macie przy 90, 100 i 120 km/h na piątym biegu?
U mnie jest odpowiednio: 3K; ~ 3,25 K; 4K
Moim zdaniem są to dość wysokie prędkości obrotowe przy tych prędkościach.
Jeżeli to norma, to zastanawiam się: po co obroty są tak wysokie przy prędkościach podróżnych?
Chodzi mi głównie o towarzyszący spalanie i hałas generowany przez silnik.. Może piątka wcale nie jest tzw. "nadbiegiem" w tych modelach H ?
Pozdrawiam
Ryba - 2009-09-28, 17:12
" />Concerto ma krótsze FD od civica i w sumie takie obroty to norma.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
RafOCB - 2009-07-19, 12:09
" />Witam,
Opiszę po krótce jak to wszystko wygląda:
1) stoję w miejscu, wrzucam pierwszy bieg. nawet jak delikatnie popuszczam sprzęgło pierw jest uderzenie pod maską i dopiero napęd przekazywany jest na koła.
2) rozpędziłem się trochę na jedynce - wrzucam dwójkę. Zwalniam sprzęgło i to samo - uderzenie i dopiero wtedy przekazanie napędu. Przy trójce też dość odczuwalne, na wyższych biegach mniej (pewnie z racji mniejszych różnic między przełożeniami), choć też występuje
3) na każdym biegu, gdy już jadę i powiedzmy rozpędzam się: gdy puszczę gaz jest szarpnięcie, bo silnik ciągnął, a teraz zaczął hamować. Między fazą ciągu i hamowania jest uderzenie. Działa to też w drugą stronę: hamuję silnikiem i na tym samym biegu zaczynam ponowne rozpędzanie - jest pierw uderzenie.
Generalnie nie pozbyłem się tego problemu.. Czytałem o szybkim wyrabianiu się układu różnicowego, w związku z czym zmieniłem skrzynię biegów. Praktycznie nic się nie zmieniło.
Byłem z tym u dobrego mechanika, sprawdzał poduszki i wydają się ok. silnik nie trzęsie się, na wolnych obrotach nic nie telepie wewnątrz auta.
Nie wiem czy nie jest to wina w okolicy sprzęgła. Czytałem też, że podobne objawy wywołuje wyrobiona półośka w miejscu mocowania w skrzyni. Mam też walnięty lewy zewnętrzny przegub - może tam jest luźno..
Sam już nie wiem co to może być, ale mam nadzieję, że kiedyś się dowiem i to usunę..
Liczę na waszą pomoc w tym temacie. Może ktoś borykał się z czymś podobnym..
Poradźcie co jeszcze ( i ew. w jaki sposób) można sprawdzić, żeby dojść do źródła tego problemu.
Pozdrawiam!
Yankol - 2009-07-19, 12:44
" />A sprawdź sobie końcówki drążków kierowniczych i sworznie. Niektórzy mają podobne objawy przy wybitych sworzniach. A ja np. mam podobnie bo skończyły mi się końcówki drążków - nowe już czekają na montaż.
Będzie dobrze!
Pozdro
bike - 2009-07-28, 19:41
" />Mam identyczny problem jak RafOCB. Z tym, że zawieszenie przednie już całe porobione, przeguby zewnętrzne wymienione, komplet sprzęgła wymieniony. Co jeszcze może być?
kirpek - 2009-07-28, 19:53
" />sprawdzić poduszki silnika jak i skrzyni biegów;)
RafOCB - 2009-09-26, 09:35
" />Poduszki silnika jak i skrzyni są w porządku. Potwierdziło to 4 mechaników w różnych warsztatach.
Gość, który wymieniał mi skrzynie ocenił stan sprzęgła jako dobry (tarcza i docisk).
Czy zużyte/uszkodzone łożysko oporowe może stwarzać taki efekt? Co się dzieje, gdy jest z nim coś nie teges?
Jeden z mechaników (dobry specjalista) stwierdził, że efekt stuknięcia może być wywołany sumą luzów w układzie napędowym. Zastanawiam się, w związku z tym, co poza tym może być 'luźne'..
Pozdrawiam
Dzida - 2009-09-26, 10:02
" />Przeguby wewnętrzne na 99%. Dam sobie za to włosy ogolić
RafOCB - 2009-09-26, 13:54
" />Dziękuję bardzo za odpowiedź! Rzuciłeś trochę światła na ten problem.
Mam nadzieję, że się nie mylisz.. Jeżeli to nie będzie to, to wpadam z golarką
Piszesz, że to wewnętrzne - ok.
A co z zewnętrznymi? Tak dla pewności pytam, czy przeguby zewnętrzne nie mogą być przyczyną takich zjawisk i można po prostu nie brać ich pod uwagę w tym przypadku ?
Czy tak, czy siak - zaczynam szukać przegubów wew. lub całych półosiek do Concerto 16i.
Z tego co się orientuję, to bankowo nie podejdą od Civica 4g.
Ciekawi mnie też, czy od Cifa 6g by dało rade, skoro był to model dość mocno oparty na Concerto własnie...
Dzida - 2009-09-26, 14:03
" />Powiem tak:
Jeździłem z półośkami które miały przeguby wewntrzne z przebiegiem 400000 tysięcy, a zewnętrzne na nich były wymieniane nieraz.
przesiadłem się na półośki, gdzie wewnętrzne przeguby mają po niecałe sto tysięcy i jest bajka.
Pukało nie puka, stukało nie stuka, nareszcie jest płynnie jadąc przez próg zwalniający itp.
Skrzynie mam czterystutysięczną od nowości, sworznie robią raczej "puk" przy szybkim hamowaniu, a końcówki drążków kierowniczych można wyczuć ręką
ppiotrek - 2009-09-26, 20:03
" />Dzida ma rację. Czytałem kiedyś o tym na stowarzyszeniu. Ponoć może to być wina jeszcze mechanizmu różnicowego w skrzyni.
Łukanyo - 2009-09-27, 21:40
" />Ale mechanizm podobno jest OK bo na drugiej skrzyni jest to samo, chyba ze druga skrzynia tez ma defekt w co wątpie bo jak jeździła w poprzednim concercie to było OK.
RafOCB - 2009-09-28, 16:13
" />Na wstępie dziękuję wszystkim za odpowiedzi 100 x
Byłby to niezły przypadek, gdyby mechanizm w tej skrzyni był też uszkodzony, bo nie zmieniło się kompletnie nic po zmianie skrzyni (oprócz tego, że ta, którą wstawiłem jest w troche lepszym stanie od poprzedniej).
Przypuszczam, że nawet gdyby mechanizm też byłby uszkodzony, to byłaby chociażby minimalna różnica w zachowaniu tych skrzyń. Oczywiście mogę się mylić.
Muszę sprawdzić dokładnie stan tych przegubów, o których pisał Dzida, zanim zdecyduję się na kolejny ruch.
Tak trochę off-top: Jakie obroty macie przy 90, 100 i 120 km/h na piątym biegu?
U mnie jest odpowiednio: 3K; ~ 3,25 K; 4K
Moim zdaniem są to dość wysokie prędkości obrotowe przy tych prędkościach.
Jeżeli to norma, to zastanawiam się: po co obroty są tak wysokie przy prędkościach podróżnych?
Chodzi mi głównie o towarzyszący spalanie i hałas generowany przez silnik.. Może piątka wcale nie jest tzw. "nadbiegiem" w tych modelach H ?
Pozdrawiam
Ryba - 2009-09-28, 17:12
" />Concerto ma krótsze FD od civica i w sumie takie obroty to norma.