Układ hamulcowy Pilne!
TomekWawa - 2007-08-26, 07:56
" />Wczoraj zabrałem się za zrobienie hamulcy tył: wymieniłem tarcze i klocki tłoczki rozruszałem po ponad roku zastoju;) ukłąd hamulcowy odpowietrzony wszystkie cztery koła. Problem pojawił się gdy już wszystko zostało zrobione mianowicie pedał hamulca bierze ale strasznie nisko. Czy to normalne w hance czy jest to kwestia przejechania sporego dystansu żeby pedał dobrze się ułozył? Przejechałem juz około 70km. Odpowietrzałem układ jakies dobre 30 min.
Dzida - 2007-08-26, 08:39
" />Może odpowietrzałeś nie tak, jak należy?
Napisz jak to zrobiłeś
golem - 2007-08-26, 09:10
" />Tak jak kolega mówi
Odpowietrza się:
1. lewy przód
2. prawy tył
3. prawy przód
4. lewy tył
Zrobiłeś to w tej kolejności ?
TomekWawa - 2007-08-27, 10:16
" />o w morde Nie pojechałem po kolei Prawy tył lewy tył lewy przod prawy przód kurna ładnie dałem dupy
Dzida - 2007-08-27, 10:17
" />Popraw więc i zdaj relację Zrób kilka kółek dokoła samochodu żeby płyn przelać i będzie
TomekWawa - 2007-08-27, 10:34
" />Oki jak dzis sie wyrobie to o 18 wezme sie za zrobienie zdam relacje i zobaczymy ogolnie hebel oki ale przy samym dole dzieki wielkie browar
TomekWawa - 2007-08-27, 21:42
" />I wyszła niezła lipa jadę sobie do koleżki (na odpowietrzenie wg. kolekolejności) a tu pedał coraz miększy i cos przestaje hamowac zdążyłem dojechać wysiadłem:/ wyciek płynu z LT nie wymieniałem reperaturek poprawiałem tylko stare i wyszło dobrze że w porę a Hania została a ja udałem się na browar. Jutro jak zrobie i odpowietrze dam znac jak z pedałem
Dzida - 2007-08-27, 21:51
" />Opisywałem całą czynność, ale opisze z nudów, żeby poćwiczyć pisanie na klawiaturze z polskimi znakami i bez błędów, jak ja odpowietrzam heble.
Najpierw zaprzęgam ojca do roboty, który troche marudzi że musi latać dookoła fury, i że "przed chwilą to koło robiliśmy", ale cóż. Życie. Druga osoba musi być.
Pomijam proces patrzenia, czy wszystkie odpowietrzniki dadzą się ruszyć, bo w twoim przypadku już wiemy że tak.
Żeby był większy skok hamulca wyciągamy spod pedałów gumowy dywanik, i zaczynamy od koła przedniego lewego... Siedzimy w środku, żeby było wygodniej przysuwamy sobie fotel kierowcy, pompujemy pięć razy, napieramy mocno na hebel, osoba przy odpowietrzniku popuszcza, zakręca i dopiero wtedy wracamy z pedałem na pozycję domyślną. Powtarzamy tą operację na każdym kole 5 razy, robimy 2 kółka dookoła samochodu (czyli z każdego koła popuszczamy płyn 10 razy), potem się przejeżdżamy z kilkoma hamowaniami żeby zamieszać i podgrzać płyn, robimy jeszcze jedną serję po 2 razy na koło, zakręcamy dobrze odpowietrzniki, zalewamy płyn hamulowy do zbiorniczka na max i ognia.
Łeee tam, dzieciniada
TomekWawa - 2007-08-27, 21:58
" />No to z wymianką już nie będzie problemu jak znam kolejność tylko sranie sie z reperaturką starą wciskałem jakieś 1,5h na tłoczek żeby nie spier....... pod tłoczek Dzięki wielkie za porady
stealth - 2007-08-27, 22:22
" />Fakt, ta gumka to jest przeje... ...kichana robota. Jedną przy tym rozwaliłem i 20zł poszłłło
TomekWawa - 2007-08-28, 20:25
" />I Kur.... pech zalozyłem nową reperaturkę naje.... się żeby naciagnąć na tłoczek z 1,5 h i cieknie w morde po trochu i teraz pytanie czy : Płyn hamulcowy uszczelnia ta duża gumka czy tylko ta cieniutka. Mozliwe ze uszkodzilem tą dużą lekko naciagając śrubokrętem i robota poszła albo poprostu zacisk do regeneracji:/. Miał ktoś z was takie akcje
stealth - 2007-08-28, 20:48
" />ZTCW płyn uszczelnia ta uszczelka, którą wkładasz w wycięcie w zacisku. Ta większa, nakładana na tłoczek zabezpiecza przed dostawaniem się brudu do środka. Może tłoczek masz już zjechany i trzeba wymienić?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
TomekWawa - 2007-08-26, 07:56
" />Wczoraj zabrałem się za zrobienie hamulcy tył: wymieniłem tarcze i klocki tłoczki rozruszałem po ponad roku zastoju;) ukłąd hamulcowy odpowietrzony wszystkie cztery koła. Problem pojawił się gdy już wszystko zostało zrobione mianowicie pedał hamulca bierze ale strasznie nisko. Czy to normalne w hance czy jest to kwestia przejechania sporego dystansu żeby pedał dobrze się ułozył? Przejechałem juz około 70km. Odpowietrzałem układ jakies dobre 30 min.
Dzida - 2007-08-26, 08:39
" />Może odpowietrzałeś nie tak, jak należy?
Napisz jak to zrobiłeś
golem - 2007-08-26, 09:10
" />Tak jak kolega mówi
Odpowietrza się:
1. lewy przód
2. prawy tył
3. prawy przód
4. lewy tył
Zrobiłeś to w tej kolejności ?
TomekWawa - 2007-08-27, 10:16
" />o w morde Nie pojechałem po kolei Prawy tył lewy tył lewy przod prawy przód kurna ładnie dałem dupy
Dzida - 2007-08-27, 10:17
" />Popraw więc i zdaj relację Zrób kilka kółek dokoła samochodu żeby płyn przelać i będzie
TomekWawa - 2007-08-27, 10:34
" />Oki jak dzis sie wyrobie to o 18 wezme sie za zrobienie zdam relacje i zobaczymy ogolnie hebel oki ale przy samym dole dzieki wielkie browar
TomekWawa - 2007-08-27, 21:42
" />I wyszła niezła lipa jadę sobie do koleżki (na odpowietrzenie wg. kolekolejności) a tu pedał coraz miększy i cos przestaje hamowac zdążyłem dojechać wysiadłem:/ wyciek płynu z LT nie wymieniałem reperaturek poprawiałem tylko stare i wyszło dobrze że w porę a Hania została a ja udałem się na browar. Jutro jak zrobie i odpowietrze dam znac jak z pedałem
Dzida - 2007-08-27, 21:51
" />Opisywałem całą czynność, ale opisze z nudów, żeby poćwiczyć pisanie na klawiaturze z polskimi znakami i bez błędów, jak ja odpowietrzam heble.
Najpierw zaprzęgam ojca do roboty, który troche marudzi że musi latać dookoła fury, i że "przed chwilą to koło robiliśmy", ale cóż. Życie. Druga osoba musi być.
Pomijam proces patrzenia, czy wszystkie odpowietrzniki dadzą się ruszyć, bo w twoim przypadku już wiemy że tak.
Żeby był większy skok hamulca wyciągamy spod pedałów gumowy dywanik, i zaczynamy od koła przedniego lewego... Siedzimy w środku, żeby było wygodniej przysuwamy sobie fotel kierowcy, pompujemy pięć razy, napieramy mocno na hebel, osoba przy odpowietrzniku popuszcza, zakręca i dopiero wtedy wracamy z pedałem na pozycję domyślną. Powtarzamy tą operację na każdym kole 5 razy, robimy 2 kółka dookoła samochodu (czyli z każdego koła popuszczamy płyn 10 razy), potem się przejeżdżamy z kilkoma hamowaniami żeby zamieszać i podgrzać płyn, robimy jeszcze jedną serję po 2 razy na koło, zakręcamy dobrze odpowietrzniki, zalewamy płyn hamulowy do zbiorniczka na max i ognia.
Łeee tam, dzieciniada
TomekWawa - 2007-08-27, 21:58
" />No to z wymianką już nie będzie problemu jak znam kolejność tylko sranie sie z reperaturką starą wciskałem jakieś 1,5h na tłoczek żeby nie spier....... pod tłoczek Dzięki wielkie za porady
stealth - 2007-08-27, 22:22
" />Fakt, ta gumka to jest przeje... ...kichana robota. Jedną przy tym rozwaliłem i 20zł poszłłło
TomekWawa - 2007-08-28, 20:25
" />I Kur.... pech zalozyłem nową reperaturkę naje.... się żeby naciagnąć na tłoczek z 1,5 h i cieknie w morde po trochu i teraz pytanie czy : Płyn hamulcowy uszczelnia ta duża gumka czy tylko ta cieniutka. Mozliwe ze uszkodzilem tą dużą lekko naciagając śrubokrętem i robota poszła albo poprostu zacisk do regeneracji:/. Miał ktoś z was takie akcje
stealth - 2007-08-28, 20:48
" />ZTCW płyn uszczelnia ta uszczelka, którą wkładasz w wycięcie w zacisku. Ta większa, nakładana na tłoczek zabezpiecza przed dostawaniem się brudu do środka. Może tłoczek masz już zjechany i trzeba wymienić?