Wiązka manual - automat
Dzida - 2010-07-10, 14:44
" />Zaczynam przymiarki do lepienia wiązki do swojego samochodu.
Było D14A1 w czwartej generacji
Będzie D16Z6 w czwartej generacji.
Cały SWAP wiąże się z wymianą zbiornika i przewodów paliwowych z wersji wtryskowej (to już możemy uznać za zrobione).
Teraz kwestia elektryki.
Mam do dyspozycji:
Wiązkę silnikową i kabinową z D15B2 ale w automacie!!
Wiązkę silnikową z D16Z6 (razem z wtryskami)
Komputer P28 (OBD1)
Chcę to odpalić na czterożyłowej sondzie lambda, z kompem P28 oczywiście. Czy wystarczy, że przełożę do swojego samochodu kompletną wiązkę z D15B2 AUTOMAT (silnikowa i kabinową), pociągne doECU kabelki od zaworu VTEC i sondy lambda, w wiązce silnikowej podmienie wtryski D15B2 na wtryski z D16Z6, zrobię przejściówkę OBD0 na OBD1 i tyle, oczywiście uprzednio wypruwając wszystkie kabelki, które różnią wiązkę od wersji ze skrzynią automatyczną i manualną?
proszę jakieś mądre głowy o odpowiedź, to dosyć ważne bo inaczej unieruchomie samochó na wieki
Czy ktoś wie jakie dokłądnie kabelki, ile ich jest, oraz w której wiązce różnią wiązki automat/manual?
soldi - 2010-07-11, 17:07
" />wkładaj wiązkę z automata i rób ww. mody (przejściówka, dodatkowe przewody)
podpinając wiązkę kabinową zwróć uwagę na czarno-biały przewód (gruby) idący od dźwigni biegów do bezpieczników w nogach - to jest przewód od rozrusznika, który pozwala na rozruch tylko w pozycji N.. zrób zworę najlepiej przy bezpiecznikach (4-przewodowa kostka w lewym górnym rogu patrząc od tyłu bezpieczników)
tyle z głowy
Dzida - 2010-07-11, 17:14
" />
Dzida - 2010-08-12, 19:09
" />Wiedza dla potomnych:
Różnice w wiązce między manualną a automatyczną skrzynią biegów:
Wiązka silnikowa - różni się tylko jednym?? kabelkiem, prowadzącym do czujnika wstecznego do skrzyni biegów. Samochody posiadające automatyczną skrzynie biegów zapalają "wsteczny", kiedy lewarek znajdzie się w pozycji "R" (sygnał idzie bezpośrednio od lewarka zmiany biegów), a samochody z manualną skrzynią biegów zapalaja wsteczny, kiedy zapadka w skrzyni biegów (a więc POD MASKĄ) znajdzie się w odpowiedniej pozycji (co jest następstwem wrzucenia przez nas wstecznego biegu.
Kolejne różnice w wiązce to wspomiany wyżej przez kolegę kabelek, czarno biały, który w manualnej skrzyni jest już zworką, a w automatycznej prowadzi do skrzyni, i wraca spowrotem.
Kolejne różnice to trzy wtyczki w wiązce automatycznej umieszczone w okolicach lewarka zmiany biegów, oraz jedna prowadząca do zegarów umieszczona w desce rozdzielczej.
Wszystko jest do wyprucia, od lewarka wszystkie kabelki prowadzą do zegarów + jedna masa która prowadzi na tył (do zaizolowania albo zmasowania gdzies czegos, byle nie latała luzem), oraz jeden kabelek do wstecznego. Tyle różnic, może są jeszcze jakieś przy ECU, ale tego nie rozgrzebywałem.
ufffzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Dzida - 2010-07-10, 14:44
" />Zaczynam przymiarki do lepienia wiązki do swojego samochodu.
Było D14A1 w czwartej generacji
Będzie D16Z6 w czwartej generacji.
Cały SWAP wiąże się z wymianą zbiornika i przewodów paliwowych z wersji wtryskowej (to już możemy uznać za zrobione).
Teraz kwestia elektryki.
Mam do dyspozycji:
Wiązkę silnikową i kabinową z D15B2 ale w automacie!!
Wiązkę silnikową z D16Z6 (razem z wtryskami)
Komputer P28 (OBD1)
Chcę to odpalić na czterożyłowej sondzie lambda, z kompem P28 oczywiście. Czy wystarczy, że przełożę do swojego samochodu kompletną wiązkę z D15B2 AUTOMAT (silnikowa i kabinową), pociągne doECU kabelki od zaworu VTEC i sondy lambda, w wiązce silnikowej podmienie wtryski D15B2 na wtryski z D16Z6, zrobię przejściówkę OBD0 na OBD1 i tyle, oczywiście uprzednio wypruwając wszystkie kabelki, które różnią wiązkę od wersji ze skrzynią automatyczną i manualną?
proszę jakieś mądre głowy o odpowiedź, to dosyć ważne bo inaczej unieruchomie samochó na wieki
Czy ktoś wie jakie dokłądnie kabelki, ile ich jest, oraz w której wiązce różnią wiązki automat/manual?
soldi - 2010-07-11, 17:07
" />wkładaj wiązkę z automata i rób ww. mody (przejściówka, dodatkowe przewody)
podpinając wiązkę kabinową zwróć uwagę na czarno-biały przewód (gruby) idący od dźwigni biegów do bezpieczników w nogach - to jest przewód od rozrusznika, który pozwala na rozruch tylko w pozycji N.. zrób zworę najlepiej przy bezpiecznikach (4-przewodowa kostka w lewym górnym rogu patrząc od tyłu bezpieczników)
tyle z głowy
Dzida - 2010-07-11, 17:14
" />
Dzida - 2010-08-12, 19:09
" />Wiedza dla potomnych:
Różnice w wiązce między manualną a automatyczną skrzynią biegów:
Wiązka silnikowa - różni się tylko jednym?? kabelkiem, prowadzącym do czujnika wstecznego do skrzyni biegów. Samochody posiadające automatyczną skrzynie biegów zapalają "wsteczny", kiedy lewarek znajdzie się w pozycji "R" (sygnał idzie bezpośrednio od lewarka zmiany biegów), a samochody z manualną skrzynią biegów zapalaja wsteczny, kiedy zapadka w skrzyni biegów (a więc POD MASKĄ) znajdzie się w odpowiedniej pozycji (co jest następstwem wrzucenia przez nas wstecznego biegu.
Kolejne różnice w wiązce to wspomiany wyżej przez kolegę kabelek, czarno biały, który w manualnej skrzyni jest już zworką, a w automatycznej prowadzi do skrzyni, i wraca spowrotem.
Kolejne różnice to trzy wtyczki w wiązce automatycznej umieszczone w okolicach lewarka zmiany biegów, oraz jedna prowadząca do zegarów umieszczona w desce rozdzielczej.
Wszystko jest do wyprucia, od lewarka wszystkie kabelki prowadzą do zegarów + jedna masa która prowadzi na tył (do zaizolowania albo zmasowania gdzies czegos, byle nie latała luzem), oraz jeden kabelek do wstecznego. Tyle różnic, może są jeszcze jakieś przy ECU, ale tego nie rozgrzebywałem.
ufff