Wielkie problemy z chlodzeniem silnika! HELP !
arszenik - 2006-06-22, 06:30
" />Witam,
na wstepie dla moderatorow chcialbym zaznaczyc ze szukalem info na forum o moim problemie, obcyztalem wszystko i nadal uwazalem ze chyba musze new topic zalozyc :-)
Moj problem polega na chlodzeniu silnika 1.343ccm D13B2
Piersze objawy:
temperatura odpowiednia 45% skali, gorny waz goracy, dolny waz zimny (termostat nie otworzony), wentylator nie wlaczony. Temperatura w trasie, miesie wzrasta do ok 60% a pozniej az do 100% (co jest juz bardzo nieodpowiednie) oczywiscie woda w chlodnicy jest stan jak nalezy, w zbiorniczku rowniez, uklad odpowietrzony! wentylator sie dalej nie wlacza mimo ze termostat puscil (oba weze od chlodnicy gorace) pod dluuugim czasie wentylator sie wlacza, termostat otwarty a temp. absolutnie nie chce spasc! Ok mialem zajechana chlodnice jak babci kapcie, mowie moze to wina chlodnicy zamulonej, palca mozna wlozyc i sie dziura zrobi... wiec postanowilem...
Wczoraj:
Wymienilem nowy termostat, zalozylem nowa chlodnice, nowy czujnik temp. wody ten do konsolki (pod aparatem zaplonowym), w zeszlym sezonie nowy czujnik (ten w bloku) z tylu silnika
(od wentylatora?), zalalem nowy plyn (zalany na max), potem na goracym odpalonym silniku przy wlaczonym termostacie, wlaczony cieply nawiew na maxa odpowietrzylem (az mnie plyn osikal, bomble poszly).
stan wody w zbiorniczku ok, w ukladzie stan wody jak nalezy, wentylator wlacza sie duzo za pozno (kij z nim...) ale jak juz sie wlaczyl przy 80% skali to temp. powinna moment spasc a nie chce! Temp jak auto stoi odpalone to ok 45%-50% ale jak przegazuje go leci w gore w powoli ;(
Nie wiem juz co mam k... robic, zostala mi chyba uszczelka pod glowica tylko nie znam typowych objawow. Czy wie ktos cos moze na ten temat?
Kto moze cos powiedziec?
Czy jesli to uszczelka to mozliwe ze od tego mam problemy z wkrecaniem sie silnika powyzej 4-5tys rpm? ...prycha... ale sie wkreci wolniej... napewno nie pompa paliwa bo na gazie mam to samo nowa kopulka aparatu oraz nowy palec (wszystko japan)
Kazda pomoc w wypowiedzi mile,
pozdro
Dzilas - 2006-06-22, 08:46
" />Uszkodzona uszczelka pod głowicą powoduje szybki wzrost temp. Na odpalonym silniku przy temp nominalnej odkręć korek od chłodnicy, lecz uważaj żeby Cie nie poparzyło. W momęcie gdy dodasz gazu i wode będzie wyrzucać to poszła uszczelka. Przy dobrej uszczelce powinien być zachowany prawidołowy obieg wody w chłodnicy i nie powinno być wyrzucania wody.
arszenik - 2006-06-22, 08:53
" />no to szykuje od razu mocne N/A, czesci juz zamawiam, uszczelki pierdoly, castrol RSik, glowica rzeźba, robimy pod 100km z 1.3 bo i tak rozrzad mam do wymiany to za jednym razem machne caly silnik
Merfi - 2006-06-22, 10:26
" />tyle samo bedziesz mial na 1,5 mpi wiec po co rzezbic?
to ze ci sie wentyl nie wlacza to problem moze byc z czujnikiem ktory znajduje sie nad filtrem oleju lub gdzies w poblizu.
arszenik - 2006-06-22, 10:30
" />tylko co ma wentyl do chlodzenia, jesli sie juz wlaczy i nie moze zchlodzic cieczy a wskaznik jest za wysoko ? a po drugie auto po nocy i po zapaleniu moment lapie temp czyli objaw taki jak opisal kolega wyzej, czujnik jest wkrecany w czwarty cylinder (pod aparatem zapl) i widocznie nagrzewa sie tam najszybciej bo tam wydmuchalo uszczelke... pzoatym mam tez od tego samego momentu co mi auto sie grzeje problemy z wkrecaniem sie auta powyzej 4-5 tysia, i to tez moze byc wina uszczelki...
do 1.5 mpi trzeba miec kompa i kable a to jest mega zabawa... myslalem o tym ale skad takie cos wytrzasnac...
Bobas - 2006-06-22, 12:11
" />zarzuc blok i glowice od d16z2/a6 gazniki od d14a1 moze byc ciekawie
Dzilas - 2006-06-22, 18:30
" />A moim skromnym zdaniem zrób 1.3 kozaka 1.5 czy 1.6 to już normalne że dłubnięte, a takie 1.3 może być cichociemne . Pułap 100KM nie jest to ogromna moc, że ponosi za sobą niewiadomo jakie koszta. Oczywiście wtedy zawiecha i hample musisz podrasować, lecz nie koniecznie muszą być to elementy lepsze niż na wyposażniu VTEC'a.
-za robote głowicy zapłacisz kartą mastercard
-za inne części niezbędne do roboty rownież zapłacisz kartą mastercard
-a mina kolesi co objedzie ich 1.3 na gaźniku... bezcenne
bencol - 2006-06-22, 20:40
" />-za robote głowicy zapłacisz kartą mastercard
-za inne części niezbędne do roboty rownież zapłacisz kartą mastercard
-a mina kolesi co objedzie ich 1.3 na gaźniku... bezcenne [/quote]
bayer - 2006-06-22, 21:08
" />
Gr00bY - 2006-06-22, 22:31
" />A pompa wody dziala i uklad odpowietrzony?
arszenik - 2008-05-13, 08:12
" />
Gr00bY - 2008-05-13, 08:35
" />Borykam się z podobnymi problemami i siebie natomiast mam pełną świadomość, że u mnie jest przynajmniej od roku wyjebana uszczelka pod głowica. Powiedz mi - czy w momencie gdy wskazówka od temp idzie w góre leci Ci ciepłe powietrze z nawiewów? Mocno Ci puchną węże? Jakiego producenta uszczelka pod głowice?
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
arszenik - 2006-06-22, 06:30
" />Witam,
na wstepie dla moderatorow chcialbym zaznaczyc ze szukalem info na forum o moim problemie, obcyztalem wszystko i nadal uwazalem ze chyba musze new topic zalozyc :-)
Moj problem polega na chlodzeniu silnika 1.343ccm D13B2
Piersze objawy:
temperatura odpowiednia 45% skali, gorny waz goracy, dolny waz zimny (termostat nie otworzony), wentylator nie wlaczony. Temperatura w trasie, miesie wzrasta do ok 60% a pozniej az do 100% (co jest juz bardzo nieodpowiednie) oczywiscie woda w chlodnicy jest stan jak nalezy, w zbiorniczku rowniez, uklad odpowietrzony! wentylator sie dalej nie wlacza mimo ze termostat puscil (oba weze od chlodnicy gorace) pod dluuugim czasie wentylator sie wlacza, termostat otwarty a temp. absolutnie nie chce spasc! Ok mialem zajechana chlodnice jak babci kapcie, mowie moze to wina chlodnicy zamulonej, palca mozna wlozyc i sie dziura zrobi... wiec postanowilem...
Wczoraj:
Wymienilem nowy termostat, zalozylem nowa chlodnice, nowy czujnik temp. wody ten do konsolki (pod aparatem zaplonowym), w zeszlym sezonie nowy czujnik (ten w bloku) z tylu silnika
(od wentylatora?), zalalem nowy plyn (zalany na max), potem na goracym odpalonym silniku przy wlaczonym termostacie, wlaczony cieply nawiew na maxa odpowietrzylem (az mnie plyn osikal, bomble poszly).
stan wody w zbiorniczku ok, w ukladzie stan wody jak nalezy, wentylator wlacza sie duzo za pozno (kij z nim...) ale jak juz sie wlaczyl przy 80% skali to temp. powinna moment spasc a nie chce! Temp jak auto stoi odpalone to ok 45%-50% ale jak przegazuje go leci w gore w powoli ;(
Nie wiem juz co mam k... robic, zostala mi chyba uszczelka pod glowica tylko nie znam typowych objawow. Czy wie ktos cos moze na ten temat?
Kto moze cos powiedziec?
Czy jesli to uszczelka to mozliwe ze od tego mam problemy z wkrecaniem sie silnika powyzej 4-5tys rpm? ...prycha... ale sie wkreci wolniej... napewno nie pompa paliwa bo na gazie mam to samo nowa kopulka aparatu oraz nowy palec (wszystko japan)
Kazda pomoc w wypowiedzi mile,
pozdro
Dzilas - 2006-06-22, 08:46
" />Uszkodzona uszczelka pod głowicą powoduje szybki wzrost temp. Na odpalonym silniku przy temp nominalnej odkręć korek od chłodnicy, lecz uważaj żeby Cie nie poparzyło. W momęcie gdy dodasz gazu i wode będzie wyrzucać to poszła uszczelka. Przy dobrej uszczelce powinien być zachowany prawidołowy obieg wody w chłodnicy i nie powinno być wyrzucania wody.
arszenik - 2006-06-22, 08:53
" />no to szykuje od razu mocne N/A, czesci juz zamawiam, uszczelki pierdoly, castrol RSik, glowica rzeźba, robimy pod 100km z 1.3 bo i tak rozrzad mam do wymiany to za jednym razem machne caly silnik
Merfi - 2006-06-22, 10:26
" />tyle samo bedziesz mial na 1,5 mpi wiec po co rzezbic?
to ze ci sie wentyl nie wlacza to problem moze byc z czujnikiem ktory znajduje sie nad filtrem oleju lub gdzies w poblizu.
arszenik - 2006-06-22, 10:30
" />tylko co ma wentyl do chlodzenia, jesli sie juz wlaczy i nie moze zchlodzic cieczy a wskaznik jest za wysoko ? a po drugie auto po nocy i po zapaleniu moment lapie temp czyli objaw taki jak opisal kolega wyzej, czujnik jest wkrecany w czwarty cylinder (pod aparatem zapl) i widocznie nagrzewa sie tam najszybciej bo tam wydmuchalo uszczelke... pzoatym mam tez od tego samego momentu co mi auto sie grzeje problemy z wkrecaniem sie auta powyzej 4-5 tysia, i to tez moze byc wina uszczelki...
do 1.5 mpi trzeba miec kompa i kable a to jest mega zabawa... myslalem o tym ale skad takie cos wytrzasnac...
Bobas - 2006-06-22, 12:11
" />zarzuc blok i glowice od d16z2/a6 gazniki od d14a1 moze byc ciekawie
Dzilas - 2006-06-22, 18:30
" />A moim skromnym zdaniem zrób 1.3 kozaka 1.5 czy 1.6 to już normalne że dłubnięte, a takie 1.3 może być cichociemne . Pułap 100KM nie jest to ogromna moc, że ponosi za sobą niewiadomo jakie koszta. Oczywiście wtedy zawiecha i hample musisz podrasować, lecz nie koniecznie muszą być to elementy lepsze niż na wyposażniu VTEC'a.
-za robote głowicy zapłacisz kartą mastercard
-za inne części niezbędne do roboty rownież zapłacisz kartą mastercard
-a mina kolesi co objedzie ich 1.3 na gaźniku... bezcenne
bencol - 2006-06-22, 20:40
" />-za robote głowicy zapłacisz kartą mastercard
-za inne części niezbędne do roboty rownież zapłacisz kartą mastercard
-a mina kolesi co objedzie ich 1.3 na gaźniku... bezcenne [/quote]
bayer - 2006-06-22, 21:08
" />
Gr00bY - 2006-06-22, 22:31
" />A pompa wody dziala i uklad odpowietrzony?
arszenik - 2008-05-13, 08:12
" />
Gr00bY - 2008-05-13, 08:35
" />Borykam się z podobnymi problemami i siebie natomiast mam pełną świadomość, że u mnie jest przynajmniej od roku wyjebana uszczelka pod głowica. Powiedz mi - czy w momencie gdy wskazówka od temp idzie w góre leci Ci ciepłe powietrze z nawiewów? Mocno Ci puchną węże? Jakiego producenta uszczelka pod głowice?