wire tuck
Tankian - 2010-03-19, 09:51
" />jako ze chcę się za to zabrac a doswiadczenia w elektryce brak to może jakos mi pomozecie elektrycy
dowiedzialem się juz ze przy przedluzaniu kabelków zmienia się oporność i komp bedzie wywalał błędy, jak temu zaradzic?
Biesiadnik - 2010-03-19, 10:33
" />Musiał byś odpowiednio dobrać typ kabli, żeby był jak najbardziej zbliżony do tego co masz teraz, albo najlepiej identyczny, ( lub minimalnie większy, im grubszy przewód tym mniejsza oporność ) no i co chyba najważniejsze, połączenia muszą być wykonane jak najlepiej. Największy opór wytwarza się właśnie w słabych, luźnych połączeniach. Kabelki muszą być ze sobą mocno złączone ( skrętka ) a później porządnie przylutowane. Jeżeli wszystko zrobisz porządnie i z głową na karku powinno być ok. ( chociaż ręki sobie uciąć nie dam bo ja zwykły elektryk, nie samochodowy )
No i oczywiście później odpowiednia izolacja połączeń
Nie wiem jaki jest margines, przy którym komp wywala błąd. Ale przypuszczam że super czuły to on nie jest
ppiotrek - 2010-03-19, 11:59
" />kup dwie wiązki! jedną żebyś miał przewody na przedłużkę, a drugą na ciężkie momenty (jak się okaże, że trzeba było tego nie ruszać).
flejm - 2010-03-19, 12:14
" />albo pociagnij od wtyczki do wtyczki nowe kable... nowa instalacje auto pokocha
Biesiadnik - 2010-03-19, 12:51
" />
ppiotrek - 2010-03-19, 13:08
" />
Biesiadnik - 2010-03-19, 13:22
" />
Randal - 2010-03-20, 00:45
" />Odnośnie oporności to aby nie były cieńsze niż są. Skręcane wzdłuż, lutowane + koszulka termokurczliwa. Grubość kabli jest na nich chyba opisana (jak nie to manual), w przypadku braku identycznych - dać grubsze.
Honda to nie jakiś sprzęt laboratoryjny, chociaż patrząc jak wygląda efekt tego wire tucka to jest pierwszy krok do tego
Nie jestem elektrykiem ale wydaje mi się że różnica w rezystancji spowodowana dodaniem kilkunastu centymetrów nie wpłynie na pracę ecu.
adamac - 2010-03-20, 13:22
" />
jasiekk - 2010-04-07, 21:52
" />bardzo zaj....cie CZASOCHŁONNE ..zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Tankian - 2010-03-19, 09:51
" />jako ze chcę się za to zabrac a doswiadczenia w elektryce brak to może jakos mi pomozecie elektrycy
dowiedzialem się juz ze przy przedluzaniu kabelków zmienia się oporność i komp bedzie wywalał błędy, jak temu zaradzic?
Biesiadnik - 2010-03-19, 10:33
" />Musiał byś odpowiednio dobrać typ kabli, żeby był jak najbardziej zbliżony do tego co masz teraz, albo najlepiej identyczny, ( lub minimalnie większy, im grubszy przewód tym mniejsza oporność ) no i co chyba najważniejsze, połączenia muszą być wykonane jak najlepiej. Największy opór wytwarza się właśnie w słabych, luźnych połączeniach. Kabelki muszą być ze sobą mocno złączone ( skrętka ) a później porządnie przylutowane. Jeżeli wszystko zrobisz porządnie i z głową na karku powinno być ok. ( chociaż ręki sobie uciąć nie dam bo ja zwykły elektryk, nie samochodowy )
No i oczywiście później odpowiednia izolacja połączeń
Nie wiem jaki jest margines, przy którym komp wywala błąd. Ale przypuszczam że super czuły to on nie jest
ppiotrek - 2010-03-19, 11:59
" />kup dwie wiązki! jedną żebyś miał przewody na przedłużkę, a drugą na ciężkie momenty (jak się okaże, że trzeba było tego nie ruszać).
flejm - 2010-03-19, 12:14
" />albo pociagnij od wtyczki do wtyczki nowe kable... nowa instalacje auto pokocha
Biesiadnik - 2010-03-19, 12:51
" />
ppiotrek - 2010-03-19, 13:08
" />
Biesiadnik - 2010-03-19, 13:22
" />
Randal - 2010-03-20, 00:45
" />Odnośnie oporności to aby nie były cieńsze niż są. Skręcane wzdłuż, lutowane + koszulka termokurczliwa. Grubość kabli jest na nich chyba opisana (jak nie to manual), w przypadku braku identycznych - dać grubsze.
Honda to nie jakiś sprzęt laboratoryjny, chociaż patrząc jak wygląda efekt tego wire tucka to jest pierwszy krok do tego
Nie jestem elektrykiem ale wydaje mi się że różnica w rezystancji spowodowana dodaniem kilkunastu centymetrów nie wpłynie na pracę ecu.
adamac - 2010-03-20, 13:22
" />
jasiekk - 2010-04-07, 21:52
" />bardzo zaj....cie CZASOCHŁONNE ..