wskaźnik temp. podskoczył
TomekWawa - 2009-07-16, 09:31
" />jadąc dziś do pracy zauważyłem ze w pewnym momencie skaźnik temp. podskoczył do 3/4 po czym opadł do normlanej temp. Czy to może być wina że gdzieś wodą został ochlapany i chwilowo dostał zwarcia zaznacze że przejeżdżałem przez kałuże. Dodam wiatrak po otwiarciu maski załaczył sie z tego co zauważyłem.
Bonio_EQ - 2009-07-16, 10:44
" />u mnie jak tak podskoczył to wywaliło uszczelkę pod głowicą, na początku nie wiedziałem o co chodzi ale temp zaczęła skakAć coraz częściej i tako. i silnik do remontu
v-rod - 2009-07-17, 20:45
" />Byc może przez chwile termostat nie otworzyl sie, zmien termostat i obserwuj
stealth - 2009-07-18, 00:45
" />Mam podobne objawy, tylko stale, od dłuższego czasu i widzę dwie możliwości: czujnik wiatraka albo uszczelka, przy czym na uszczelkę wydają mi się objawy zbyt regularne.
Dokładniej wygląda to u mnie tak, że jeśli temperatura rośnie (na postoju, w korku), to wiatrak zamiast przy wskazówce w połowie skali, załącza się mniej więcej w 3/4. Uruchamia się zawsze (nie ma opcji żeby się silnik przegrzał na szczęście )i zawsze w tym samym momencie. Temperatura szybko spada do połowy skali i po chwili zabawa zaczyna się od nowa. W czasie jazdy, kiedy pęd powietrza nie pozwala za bardzo ogrzać się płynowi, efekt nie występuje.
Termostat (u siebie) raczej wykluczam, bo wiatrak uruchamia się czujnikiem w bloku silnika. Gdyby to termostat był przyczyną, to temp. tam powinna wzrosnąć szybciej, ale wiatrak wciąż powinien załączyć się w tym samym momencie. A u mnie następuje to zbyt późno w stosunku do wskazań na zegarach.
Bonio_EQ - 2009-07-18, 08:14
" />u mnie to wina uszczelki pod glowica... plyn sie zbieral na 2 garze z tego co widzialem moj silnik u mechanika ,podczas jazdy gdy juz silnik mial swoja temp a nawet i wieksza to temp skakala w ten sposob,nie zaleznie czy auto bylo w ruchu czy stalo w miejscu http://www.youtube.com/watch?v=LwwJ9XrcVRQ&NR=1zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
TomekWawa - 2009-07-16, 09:31
" />jadąc dziś do pracy zauważyłem ze w pewnym momencie skaźnik temp. podskoczył do 3/4 po czym opadł do normlanej temp. Czy to może być wina że gdzieś wodą został ochlapany i chwilowo dostał zwarcia zaznacze że przejeżdżałem przez kałuże. Dodam wiatrak po otwiarciu maski załaczył sie z tego co zauważyłem.
Bonio_EQ - 2009-07-16, 10:44
" />u mnie jak tak podskoczył to wywaliło uszczelkę pod głowicą, na początku nie wiedziałem o co chodzi ale temp zaczęła skakAć coraz częściej i tako. i silnik do remontu
v-rod - 2009-07-17, 20:45
" />Byc może przez chwile termostat nie otworzyl sie, zmien termostat i obserwuj
stealth - 2009-07-18, 00:45
" />Mam podobne objawy, tylko stale, od dłuższego czasu i widzę dwie możliwości: czujnik wiatraka albo uszczelka, przy czym na uszczelkę wydają mi się objawy zbyt regularne.
Dokładniej wygląda to u mnie tak, że jeśli temperatura rośnie (na postoju, w korku), to wiatrak zamiast przy wskazówce w połowie skali, załącza się mniej więcej w 3/4. Uruchamia się zawsze (nie ma opcji żeby się silnik przegrzał na szczęście )i zawsze w tym samym momencie. Temperatura szybko spada do połowy skali i po chwili zabawa zaczyna się od nowa. W czasie jazdy, kiedy pęd powietrza nie pozwala za bardzo ogrzać się płynowi, efekt nie występuje.
Termostat (u siebie) raczej wykluczam, bo wiatrak uruchamia się czujnikiem w bloku silnika. Gdyby to termostat był przyczyną, to temp. tam powinna wzrosnąć szybciej, ale wiatrak wciąż powinien załączyć się w tym samym momencie. A u mnie następuje to zbyt późno w stosunku do wskazań na zegarach.
Bonio_EQ - 2009-07-18, 08:14
" />u mnie to wina uszczelki pod glowica... plyn sie zbieral na 2 garze z tego co widzialem moj silnik u mechanika ,podczas jazdy gdy juz silnik mial swoja temp a nawet i wieksza to temp skakala w ten sposob,nie zaleznie czy auto bylo w ruchu czy stalo w miejscu http://www.youtube.com/watch?v=LwwJ9XrcVRQ&NR=1