Wymiana filtra paliwa
TO-MASS - 2008-05-17, 15:26
" />Manual 2 [07.09.2007]
WYMIANA FILTRA PALIWA
Zacznijmy od tego, że filtr paliwa kosztuje około 40 zł.
Niestety nie posiadam zdjęcia filtra którego wrzuciłem ale produkowane są ogólnie do IV generacji wiec nie powinno być problemu.
Filtr paliwa według dokumentacji powinno wymieniać się co 40000 km lub co 2 lata. Zużycia filtra nie odczuwa się specjalnie, jednak po jego wymianie [jeśli był zanieczyszczony] możemy cieszyć się wyraźnym "wzrostem mocy". Teoretycznie brudny filtr przepuszcza znacznie mniej paliwa. Zatem nowy spowoduje że dostarczone zostanie więcej paliwa, odczujesz lepszą pracę/dynamikę silnika oraz... co za tym idzie większe spalanie.
Przygotowanie do wymiany to m.in:
1. Odłączenie zasilania akumulatora [odłączamy minus]. Zabezpieczamy się w ten sposób przed ewentualnym spięciem elektryki, a ponieważ pracujemy przy benzynie może powstać zapłon.

2. Otwieramy klapkę wlewu paliwa i odkręcamy "korek". Ma to na celu spuszczenie/wyrównanie ciśnienia. W innym wypadku po odkręceniu przewodów paliwowych tryśnie nam benzyna - a tego chcielibyśmy uniknąć


3. Filtr znajduje się na ściance grodziowej za rurą dolotu.

4. Nie ukrywam że dojście do niego jest mało wygodne, zatem z odkręcenie śrub może nam zając trochę czasu.

5. Po odkręceniu dobrze jest sobie go trochę wysunąć. Zaczynamy od odkręcenia mniejszej śrubki jak na zdjęciu poniżej. Dzięki owemu manewrowi uleci reszta ciśnienia z układu. Warto sobie coś podstawić pod filtr podczas odkręcania gdyż wraz z ciśnieniem wyleci też trochę benzyny.

6. Odkręcamy oby dwa przewody paliwowe i nie przechylając filtra [w środku jest benzyna] wyciągamy.

7. Poniżej nowy i stary filtr.

8. Montując nowy filtr, wykonujemy wszystkie czynności w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o wymianie miedzianych podkładek które powinny być dołączone w zestawie. Śruby dokręcamy solidnie jednak nie za mocno.
Filtr paliwa wymieniony.

Materiał umieszczam jako ciekawostkę. Nie biorę odpowiedzialności jeśli komuś coś nie wyjdzie.
Pozdrawiam: TO-MASS
PePo - 2008-05-20, 21:01
" />Dobra robota moze sie komus przydac
hubson - 2008-05-21, 05:40
" />
Randal - 2008-05-21, 07:29
" />Zmieniając filtr należy sprawdzić który to wlot a który wylot (oznaczenie strzałką) ponieważ są filtry o odwrotnym przepływie.
Zawsze zmieniajcie te mosiężne/miedziane podkładki bo używane bywają nieszczelne
Po montażu przekręcić kluczyk w stacyjce żeby pompa nabiła ciśnienie i sprawdzić czy się benzyna nie sączy.
hubson - 2008-05-21, 07:37
" />dokladnie tak jak Randal, pisze. nalezy wymienic te podkladki miedziane. nalepiej przed zalozeniem nagrzac je palnikiem zeby dobrze przylegaly.
ETER - 2008-05-21, 10:10
" />Fajny turorial . Ja sobie zapomnialem odpowietrznika zakrecic jak przekrecilem stacyjke to sikloooo, jak z hydrantu . Jesli moge pozwole sobie jeszcze tylko dodac ze jest to filtr wg. katalogu filtrona PP872 niestety jest dosc drogi bo okolo 50zl, jednak sa zamienniki JAKOPARTS jak sama nazwa wskazuje japonskie w cenie 28zł, jesli byl by ktos zainteresowany zapraszam www.skelp.oleje.pl
khalbar - 2008-05-21, 13:11
" />Ciesz się że masz ten filrt paliwa pod maską a nie za tylnym kołem jak u mnie (żenada) !!!
Bonio_EQ - 2008-05-23, 10:21
" />potwierdzam to co przedmowcy mowili,nalezy wymienic koniecznie te uszczelki tzn miedziane podkladki,ja ich nie wymienilem podczas swapa na mpfi i do tej pory mi sie sączy po filtrze paliwa benzyna
Dzidziuś - 2009-04-12, 18:15
" />fajny temat.skorzystam napewno bo nie dawno kupilem civke i czeka mnie wymiana takich rzeczy...dzieki.
ppiotrek - 2009-04-28, 16:45
" />Dzięki wielkie. Przed chwilą wymieniłem filtr. Przydała się porada.
Mazek - 2009-05-01, 23:27
" />a jak to jest w 1.4 ?
ppiotrek - 2009-05-02, 06:15
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
TO-MASS - 2008-05-17, 15:26
" />Manual 2 [07.09.2007]
WYMIANA FILTRA PALIWA
Zacznijmy od tego, że filtr paliwa kosztuje około 40 zł.
Niestety nie posiadam zdjęcia filtra którego wrzuciłem ale produkowane są ogólnie do IV generacji wiec nie powinno być problemu.
Filtr paliwa według dokumentacji powinno wymieniać się co 40000 km lub co 2 lata. Zużycia filtra nie odczuwa się specjalnie, jednak po jego wymianie [jeśli był zanieczyszczony] możemy cieszyć się wyraźnym "wzrostem mocy". Teoretycznie brudny filtr przepuszcza znacznie mniej paliwa. Zatem nowy spowoduje że dostarczone zostanie więcej paliwa, odczujesz lepszą pracę/dynamikę silnika oraz... co za tym idzie większe spalanie.
Przygotowanie do wymiany to m.in:
1. Odłączenie zasilania akumulatora [odłączamy minus]. Zabezpieczamy się w ten sposób przed ewentualnym spięciem elektryki, a ponieważ pracujemy przy benzynie może powstać zapłon.

2. Otwieramy klapkę wlewu paliwa i odkręcamy "korek". Ma to na celu spuszczenie/wyrównanie ciśnienia. W innym wypadku po odkręceniu przewodów paliwowych tryśnie nam benzyna - a tego chcielibyśmy uniknąć


3. Filtr znajduje się na ściance grodziowej za rurą dolotu.

4. Nie ukrywam że dojście do niego jest mało wygodne, zatem z odkręcenie śrub może nam zając trochę czasu.

5. Po odkręceniu dobrze jest sobie go trochę wysunąć. Zaczynamy od odkręcenia mniejszej śrubki jak na zdjęciu poniżej. Dzięki owemu manewrowi uleci reszta ciśnienia z układu. Warto sobie coś podstawić pod filtr podczas odkręcania gdyż wraz z ciśnieniem wyleci też trochę benzyny.

6. Odkręcamy oby dwa przewody paliwowe i nie przechylając filtra [w środku jest benzyna] wyciągamy.

7. Poniżej nowy i stary filtr.

8. Montując nowy filtr, wykonujemy wszystkie czynności w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o wymianie miedzianych podkładek które powinny być dołączone w zestawie. Śruby dokręcamy solidnie jednak nie za mocno.
Filtr paliwa wymieniony.

Materiał umieszczam jako ciekawostkę. Nie biorę odpowiedzialności jeśli komuś coś nie wyjdzie.
Pozdrawiam: TO-MASS
PePo - 2008-05-20, 21:01
" />Dobra robota moze sie komus przydac
hubson - 2008-05-21, 05:40
" />
Randal - 2008-05-21, 07:29
" />Zmieniając filtr należy sprawdzić który to wlot a który wylot (oznaczenie strzałką) ponieważ są filtry o odwrotnym przepływie.
Zawsze zmieniajcie te mosiężne/miedziane podkładki bo używane bywają nieszczelne
Po montażu przekręcić kluczyk w stacyjce żeby pompa nabiła ciśnienie i sprawdzić czy się benzyna nie sączy.
hubson - 2008-05-21, 07:37
" />dokladnie tak jak Randal, pisze. nalezy wymienic te podkladki miedziane. nalepiej przed zalozeniem nagrzac je palnikiem zeby dobrze przylegaly.
ETER - 2008-05-21, 10:10
" />Fajny turorial . Ja sobie zapomnialem odpowietrznika zakrecic jak przekrecilem stacyjke to sikloooo, jak z hydrantu . Jesli moge pozwole sobie jeszcze tylko dodac ze jest to filtr wg. katalogu filtrona PP872 niestety jest dosc drogi bo okolo 50zl, jednak sa zamienniki JAKOPARTS jak sama nazwa wskazuje japonskie w cenie 28zł, jesli byl by ktos zainteresowany zapraszam www.skelp.oleje.pl
khalbar - 2008-05-21, 13:11
" />Ciesz się że masz ten filrt paliwa pod maską a nie za tylnym kołem jak u mnie (żenada) !!!
Bonio_EQ - 2008-05-23, 10:21
" />potwierdzam to co przedmowcy mowili,nalezy wymienic koniecznie te uszczelki tzn miedziane podkladki,ja ich nie wymienilem podczas swapa na mpfi i do tej pory mi sie sączy po filtrze paliwa benzyna
Dzidziuś - 2009-04-12, 18:15
" />fajny temat.skorzystam napewno bo nie dawno kupilem civke i czeka mnie wymiana takich rzeczy...dzieki.
ppiotrek - 2009-04-28, 16:45
" />Dzięki wielkie. Przed chwilą wymieniłem filtr. Przydała się porada.
Mazek - 2009-05-01, 23:27
" />a jak to jest w 1.4 ?
ppiotrek - 2009-05-02, 06:15
" />