wymiana oleju
beddom - 2006-07-17, 22:23
" />witam ponownie;)
chcial bym wymienic olej w swojej hondzie, ale niestety poprzedni wlasciciel zaczol lac
olej mineralny mobil m 15w40 ja chcial bym przejsc na pol syntetyk mobil s 10w40.
czy taka zamiana jest mozliwa? czy np. musial bym przeplukac silnik? slyszalem wiele opini
na ten temat jedne pozytywne, drugie nie. moze ktos z was robil taka zamiane?
bencol - 2006-07-18, 06:01
" />10W40 jest rzadszy od mineralnego i po przejsciu na niego mozesz wyplukac nagary,co jest raczej nie wskazane ,bo moze zaczac przeciekac.ja bym pozostal przy mineralnym.
Jednak niech wypoweidza sie inni ktorzy lepiej sie na tym znaja.
siviq - 2006-07-18, 06:34
" />Tak jak kolega napisał wyżej. Raczej nie wraca się do półsyntetyków i syntetyków. Możesz rozszczelnić silnik. Pozostaje jeszcze kwestia jak długo jeździłeś na mineralu, jak krótko to nic się nie powinno stać. jak długo, zostań przy mineralu, przeca to nie boli. Brat jeżdzi w Ceerce na takim oleju i silnik pracuje pięknie równo (ma jaieś 250 tyś km), zapala od ręki, jest git.
Pozdro
beddom - 2006-07-18, 09:38
" />prawdopodobnie bede sie przymierzal do remontu silnika (dymi z tylu) wiec zastanawialem sie czy przy okazji nie zmienc odrazu oleju na lepszy ale w takiej sytuacji chyba sobie podaruje
Michuu - 2006-07-18, 11:16
" />kup tylko dobry markowy olej i bedzie ok. np: castrol valvoline albo mobil 1
bayer - 2006-07-18, 20:03
" />ja zrobilem okolo 80 tys na 15W40 a przy przebiegu 200 tys zalalem 10W40 u do tej pory smigam, zadnych wiecej wyciekow nie doszlo, oprocz tego co mam od zawsze (uszczelniacz walu przod)
Ale napewno na zime lepiej miec ten 10W40 ....zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
beddom - 2006-07-17, 22:23
" />witam ponownie;)
chcial bym wymienic olej w swojej hondzie, ale niestety poprzedni wlasciciel zaczol lac
olej mineralny mobil m 15w40 ja chcial bym przejsc na pol syntetyk mobil s 10w40.
czy taka zamiana jest mozliwa? czy np. musial bym przeplukac silnik? slyszalem wiele opini
na ten temat jedne pozytywne, drugie nie. moze ktos z was robil taka zamiane?
bencol - 2006-07-18, 06:01
" />10W40 jest rzadszy od mineralnego i po przejsciu na niego mozesz wyplukac nagary,co jest raczej nie wskazane ,bo moze zaczac przeciekac.ja bym pozostal przy mineralnym.
Jednak niech wypoweidza sie inni ktorzy lepiej sie na tym znaja.
siviq - 2006-07-18, 06:34
" />Tak jak kolega napisał wyżej. Raczej nie wraca się do półsyntetyków i syntetyków. Możesz rozszczelnić silnik. Pozostaje jeszcze kwestia jak długo jeździłeś na mineralu, jak krótko to nic się nie powinno stać. jak długo, zostań przy mineralu, przeca to nie boli. Brat jeżdzi w Ceerce na takim oleju i silnik pracuje pięknie równo (ma jaieś 250 tyś km), zapala od ręki, jest git.
Pozdro
beddom - 2006-07-18, 09:38
" />prawdopodobnie bede sie przymierzal do remontu silnika (dymi z tylu) wiec zastanawialem sie czy przy okazji nie zmienc odrazu oleju na lepszy ale w takiej sytuacji chyba sobie podaruje
Michuu - 2006-07-18, 11:16
" />kup tylko dobry markowy olej i bedzie ok. np: castrol valvoline albo mobil 1
bayer - 2006-07-18, 20:03
" />ja zrobilem okolo 80 tys na 15W40 a przy przebiegu 200 tys zalalem 10W40 u do tej pory smigam, zadnych wiecej wyciekow nie doszlo, oprocz tego co mam od zawsze (uszczelniacz walu przod)
Ale napewno na zime lepiej miec ten 10W40 ....