wymiana szczotek od alternatora
smoq - 2007-10-13, 19:20
" />Pytanie, czy te miedziane "druciki" od szczotek wystarczy przylutować z tyłu tej brązowej kostki? czy trzeba je z czymś połączyć? może powinny się zaciskać na tych dwóch śrubkach którymi się kostkę przykręca? No bo jak szczotki inaczej mają być podłączone do regulatora napięcia???
Wymieniłem szczotki (stare były skończone) ale po zmontowaniu całości nadal altek nie ładuje i może coś źle zmontowałem? sprawdzałem też diody - są ok.
Please, potrzebuje pilnej pomocy!
stealth - 2007-10-14, 12:43
" />Końcówki miedzianych przewodów lutujesz do tych małych płaskich terminalików na górze.
Może po prostu jeszcze szczotki się nie ułożyły i nie dotarły dobrze?
smoq - 2007-10-14, 12:55
" />hm, w alternatorze nippondenso właśnie nie widzę żadnych terminalików kurcze, chyba że przy rozbieraniu coś schrzaniłem, ale jakoś nie wydaje mi się...
ile szczotki mogą się docierać?
stealth - 2007-10-14, 13:44
" />Szczegółów Ci nie podam, bo znam tylko alternator Mitsubishi, w którym wymieniałem szczotki. Nie pamiętasz gdzie były przylutowane jak rozlutowywałeś?
No i jakie ten alternator daje Ci napięcie? Żadne czy po prostu słabe?
smoq - 2007-10-14, 15:43
" />Wiesz, wydaje mi się, że przylutowałem tak jak było, tylko właśnie po tym jak po zamontowaniu słabo ładował nabrałem wątpliwości co do podjętych przeze mnie działań...
stealth - 2007-10-14, 17:08
" />Jeśli ładuje słabo tj. niskie napięcie, to może być kwestia tych szczotek. U siebie dopasowałem je do pierścieni ślizgowych przed montażem i napięcie było od razu ok. Tak sobie zgaduję, że po godzinie na wolnych obrotach szczotki powinny byc juz dobrze ulozone.
Jest jeszcze opcja, że coś zepsułeś w alternatorze przy okazji wymiany
smoq - 2007-10-14, 18:17
" />To ostatnie chyba nie, w każdym po drugim wykręceniu sprawdzałem jeszcze raz wszystko i było ok.
W jaki sposób dopasowałeś szczotki? Papierem ściernym czy coś w tym rodzaju?
stealth - 2007-10-14, 18:24
" />Tak, papierem zeszlifowałem dolną powierzchnię w łuk żeby ładnie przylegały całą powierzchnią.
smoq - 2007-10-14, 18:47
" />dzięki za cierpliwość i pomoc
piwko za to, a jutro powalczę dalej z altkiem
ps. a jeżeli ktoś może zmieniał szczotki u siebie w alt. nippon denso to może spojrzy na załączoną fotkę - tak u mnie wygląda kostka po przelutowaniu szczotek. Czy tak jest ok? Ja tu nie widzę w jaki właściwie sposób szczotki są z czymkolwiek połączone...
smoq - 2007-10-17, 09:10
" />Wszystko gra! zmontowałem jeszcze raz i póki co ładuje
Miejmy nadzieje że tak już zostanie, jeszcze raz dzięki za pomoc!zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
smoq - 2007-10-13, 19:20
" />Pytanie, czy te miedziane "druciki" od szczotek wystarczy przylutować z tyłu tej brązowej kostki? czy trzeba je z czymś połączyć? może powinny się zaciskać na tych dwóch śrubkach którymi się kostkę przykręca? No bo jak szczotki inaczej mają być podłączone do regulatora napięcia???
Wymieniłem szczotki (stare były skończone) ale po zmontowaniu całości nadal altek nie ładuje i może coś źle zmontowałem? sprawdzałem też diody - są ok.
Please, potrzebuje pilnej pomocy!
stealth - 2007-10-14, 12:43
" />Końcówki miedzianych przewodów lutujesz do tych małych płaskich terminalików na górze.
Może po prostu jeszcze szczotki się nie ułożyły i nie dotarły dobrze?
smoq - 2007-10-14, 12:55
" />hm, w alternatorze nippondenso właśnie nie widzę żadnych terminalików kurcze, chyba że przy rozbieraniu coś schrzaniłem, ale jakoś nie wydaje mi się...
ile szczotki mogą się docierać?
stealth - 2007-10-14, 13:44
" />Szczegółów Ci nie podam, bo znam tylko alternator Mitsubishi, w którym wymieniałem szczotki. Nie pamiętasz gdzie były przylutowane jak rozlutowywałeś?
No i jakie ten alternator daje Ci napięcie? Żadne czy po prostu słabe?
smoq - 2007-10-14, 15:43
" />Wiesz, wydaje mi się, że przylutowałem tak jak było, tylko właśnie po tym jak po zamontowaniu słabo ładował nabrałem wątpliwości co do podjętych przeze mnie działań...
stealth - 2007-10-14, 17:08
" />Jeśli ładuje słabo tj. niskie napięcie, to może być kwestia tych szczotek. U siebie dopasowałem je do pierścieni ślizgowych przed montażem i napięcie było od razu ok. Tak sobie zgaduję, że po godzinie na wolnych obrotach szczotki powinny byc juz dobrze ulozone.
Jest jeszcze opcja, że coś zepsułeś w alternatorze przy okazji wymiany
smoq - 2007-10-14, 18:17
" />To ostatnie chyba nie, w każdym po drugim wykręceniu sprawdzałem jeszcze raz wszystko i było ok.
W jaki sposób dopasowałeś szczotki? Papierem ściernym czy coś w tym rodzaju?
stealth - 2007-10-14, 18:24
" />Tak, papierem zeszlifowałem dolną powierzchnię w łuk żeby ładnie przylegały całą powierzchnią.
smoq - 2007-10-14, 18:47
" />dzięki za cierpliwość i pomoc
piwko za to, a jutro powalczę dalej z altkiem
ps. a jeżeli ktoś może zmieniał szczotki u siebie w alt. nippon denso to może spojrzy na załączoną fotkę - tak u mnie wygląda kostka po przelutowaniu szczotek. Czy tak jest ok? Ja tu nie widzę w jaki właściwie sposób szczotki są z czymkolwiek połączone...
smoq - 2007-10-17, 09:10
" />Wszystko gra! zmontowałem jeszcze raz i póki co ładuje
Miejmy nadzieje że tak już zostanie, jeszcze raz dzięki za pomoc!