ďťż

Wymiana tulejek w zawieszeniu



stealth - 2009-01-04, 18:13
" />Tytuł trochę taki ogólny, bo i kilka pytań takich mniej szczegółowych mi się zebrało. Może ktoś kto to już robił będzie w stanie mi odpowiedzieć:

- czy da się jakoś sprawdzić stan tulejek w np. wahaczu poprzecznym? Można to jakoś na oko ocenić?
- czy da się te elementy gumowe w ogólności demontować bez zniszczenia? Czyli, że np. z jednego wahacza przełożę gumy do innego?
- czy do wymiany tych wszystkich tulejek potrzebne są jakieś specjalne narzędzia? Jeśli tak, to jakie narzędzia i przy których elementach?
- jak przebiega (w kilku zdaniach) taka wymiana? co i jak demontować, jakieś sprytne sposoby na wciśnięcie tulejki na miejsce itd. Na co uważać? co jest istotne?
- czy po montażu trzeba czymś specjalnym smarować te elementy gumowe? Mam na myśli takie zwykłe, nie ES

Pytam, bo pewnie kilka elementów miałbym do wymiany i chciałbym ogólnie wiedzieć wcześniej z czym to się je, czego się mogę spodziewać i czy w ogóle sam mogę to zrobić.




Mike - 2009-01-04, 18:21
" />wiec tak:

jeżeli chodzi o tulejki w wahaczach poprzecznych to nie ma dużej filozofii.

na oko ocenisz, czy są porwane, zniszczone, guma spękana bardzo itd.

wymiana jest dosyć prosta, pod warunkiem że masz baaardzo dobre imadło lub prasę
wymiana polega tylko na zdemontowaniu wahacza a potem wyprasowaniu i wprasowaniu nowych, tulej, wypada mieć do tego rury metalowe o średnicy bardzo zbliżonej do średnicy tulej.

da się zdemontować tulejkę z jednego wahacza i założyć do drugiego, tylko po co jeżeli nowe tulejki są stosunkowo tanie, a co nowe to nowe, to już lepiej przełożyć cały wahacz nie ?

ja osobiście polecam zdemontować wahacze i pojechać do mechanika, który za flaszkę do dwóch wprasuje Ci tulejki do wahaczy.



stealth - 2009-01-05, 19:26
" />Pytam tak ogólnie i wstępnie na razie. W sumie być może z tym podjadę do mechanika, ale chciałbym przynajmniej spróbować wcześniej samodzielnie. Nie z oszczędności akurat, ale po prostu mi to sprawia przyjemność jak mogę sobie sam coś porobić

Jaka jest metoda tego wprasowania wyprasowania? Jakąś rurkę na tulejkę i naparzać młotkiem żeby wyszło czy są dużo lepsze metody? Prasa, imadło - jakieś specjalne? Tak poglądowo jak się do tego zabrać, będę dźwięczny za info



Madzia i Marcin - 2009-01-06, 08:06
" />ja jak wyjmuje starą tulejke to poprostu wycinam ją brzeszczotem (tak jest najłatwiej według mnie) a nową to bierzesz dwa klucze nasadowe (jeden srednicy tulejki a drugi wahacza) młotek lub imadło i jesli piszesz że lubisz takie rzeczy robic sam to sobie poradzisz...




stealth - 2009-01-07, 07:24
" />O, o to chodzi. Pewnie na wycięcie bym sam nie wpadł i się męczył cały wieczór z wyjęciem jakiejś zapieczonej



mum666 - 2009-01-07, 19:39
" />Dobry smar, duży młotek, imadło + metrowa rura. Ja z ojcem robiłem tulejki ze starych rur, jedna większa od tulei w zawieszeniu, druga mniejsza i jedna sie wciskała w drugą. Dużo piwa kup, jak ci nie przeszkadza skrzypienie i chcesz troche poprawić prowadzenie powymieniaj odrazu wszystko na poliuretany, z bikopur.pl albo energy suspension z usa.

BTW. moi koledzy poszukali troche i znalezli warsztat w którym koleś wycisnął i wcisnął nowe gumy w obu przednich wahaczach za 10zl i zrobił to odrazu, między jedną robotą a drugą, w innych chcieli 20-30zł, na prasce to sie robi pare minut, imadłem... jak masz pecha to dużo dłużej i brzeszczot czasem idzie w ruch.



paprun - 2009-03-14, 12:19
" />panowie czy tulejki wahacza przedniego dolnego mogą być w zamienniku czy lepiej z ASO?? bo róznica w cenie dość duża (podróba jakieś 25-30zł za szt, z ASO 75zł) Jezdzi ktoś na zamiennikach



Dzida - 2009-03-14, 12:24
" />kup w intercarsie NOKi i będzie działało.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu