ďťż

Wymiana uszczelniacza wału korbowego



zubu - 2009-04-15, 11:07
" />Witam
Poruszam temat dość popularny mianowicie wycieki oleju w Hani.
Mam zamiar sam się zabrać za wymianę uszczelniacza wału korbowego od strony rozrządu i poszukuję człowieka który samodzielnie już to wykonywał. Czy są jakieś większe problemy na co zwrócić uwagę itp.
W zakładce "szukaj" trudno znaleźć w miarę konkretne informacje natomiast jeśli tu pojawią się jakieś opisy może zdjęcia to wielu forumowiczów na tym skorzysta.




v-rod - 2009-04-15, 14:23
" />Kup w Aso te uszczelniacze, ten od wału i od kółka rozrządu też, odrazu dwa wymien żeby nie pociekł drugi za jakis czas, odrazu masz do wymiany pasek rozrządu skoro mówisz że chcesz wymienic(czyli musi puszczać)sprawdź odrazu pompe wody i rolke napinającą, trudnosci nie ma oprócz tego że musisz odkrecic poduszke silnika i podniesc silnik albo cos podstawić żeby nie wisiał i wtedy ściągnąc pasek oraz włożyć nowy, uszczelniacze w ASO po 55zł sztuka, zmienniki po 19zł widzialem



Łuka - 2009-04-15, 15:21
" />Trzy dni temu wymieniałem te uszczelniacze. Postępujesz jak przy zmianie rozrządu. Zdejmujesz pasek i obydwa koła. Ustaw sobie rozrząd od razu na znakach. Sprawdź, jakie oznaczenia masz na starych uszczelniaczach i porównaj z nowymi. Z stalowego drutu zrób sobie taki malusieńki haczyk. Wkładasz go pod uszczelniacz od strony wału i mocnym pociągnięciem wyrywasz go. Bierzesz nowy i delikatnie młoteczkiem, najlepiej gumowym wbijasz go równo na miejsce. Ot cała filozofia.



Ryba - 2009-04-15, 19:02
" />przygotuj się tażke na trudnosci z odkręceniem koła pasowego
A co do marki uszczelniaczy to ja mam JC na rozrządzie i po 10 tys dalej sucho A kosztował 7 zł po rabacie Wooojasa




zubu - 2009-04-15, 19:22
" />Witam
Dziękuję za szybką podpowiedzi z racji że Hania właśnie pojechała do walki z korozją uszczelniacze będą wymieniane za "jakiś czas" postaram się podczas tego robić zdjęcia tak ze możne będzie materiał do zrobienia jakiegoś tutoriala.



Łuka - 2009-04-15, 19:51
" />Z odkręceniem koła nie ma aż takiego problemu, pod warunkiem, że od razu zrobimy sobie specjalny klucz.
Kupujemy klucz nasadowy 17, metr rury kwadratowej 25x25. Spawamy to do kupy. Przy odkręcaniu blokujemy koło zamachowe śrubokrętem i musi puścić nawet bez większej siły. Koszt to może 20 zł a zaoszczędzimy mnóstwo czasu i nerwów.



85DanielS - 2009-04-15, 20:48
" />no panowie. zeby odkręcić koło najlepiej wbić 5ke i klucz butem odkrędać



Łuka - 2009-04-15, 20:51
" />miałeś w takim razie albo dużo szczęścia,albo słabo dokręcone
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu