Zaczął się przegrzewać...
mum666 - 2010-02-02, 16:35
" />No więc mam nowy problem, dziś w pojechałem sobie 80km~ do Gorzowa, było wszystko ok, załatwiłem tam co trzeba, godzinkę samochód postał. Wsiadam, ruszam, po 2 minutach wskazówka temp pod czerwonym polem a na VDO (temp cieczy wychodzącej z silnika) około 115 stopni... gdzie normą jest 80-90 i to po jakichś 10 minutach. Zatrzymałem się, wentylator kręci normalnie, zbiorniczek wyrównawczy prawie pełny tylko cały mokry od płynu, wywaliło go nakrętką dość sporą ilość. Temperatura spadła więc ruszyłem ale co jakiś czas się tak podnosiła, na wyższych obrotach była w normnie, jak schodziłem do 2-3k obrotów to rosła. Teraz czekam aż ostygnie i idę obadać ile dolać płynu bo pewnie sporo go wysrało zbiorniczkiem a wy mi powiedzcie co to może być... termostat, pompa?
DRAG - 2010-02-02, 16:49
" />Może być termostat zacięty,może być walnięta uszczelka pod głowicą,pompa mało realna ale może,czasami cuda się zdarzają,no chyba że przeżywa trzecie życie.
mum666 - 2010-02-02, 16:58
" />Pompa ma przejechane 30 tysięcy, nowa wsadziłem razem z rozrządem, kupuje termostat w ciemno i nastawiam się psychicznie na uszczelkę pod głowicą bo nic innego mi do głowy nie przychodzi...
Mike - 2010-02-02, 18:04
" />jak widziałem to czujnik do vdo masz na wężu między chłodnicą a termostatem, czyli się raczej termostat otworzył, ale może nie do końca, nie wiem, wymień bo to nie trudno i koszta nie duże, a może pomoże.
Buzz - 2010-02-02, 18:36
" />ja miałem podobnie ale latem kupiłem termostat jakiś badziew za 16zl i po miesiacu się zacinał, przegrzewa auto, i tez mi wywalało płyn zbiorniczkiem wyrównawczym. Wymieniłem na verneta ok 60zl i jest super trzyma idealnie temperaturę,
dEboo - 2010-02-02, 20:12
" />fajnie by było aby to był termostat dla ciebie. Ale żeby po dłuższym postoju po 10 minutach już wskoczyć na czerwone pole ?? moim zdaniem to zwiastuje co innego.
Bonio_EQ - 2010-02-02, 22:51
" />zgadzam sie z deboo ja mialem podobnie http://www.youtube.com/user/BonioEQ#p/u/4/LwwJ9XrcVRQ sorry za jakosc,tyle ze u mnie walnieta byla uszczelka,a plyn az mi rozsadzalo wyrownawczym i czesto jezdzilem z otwartym zbiorniczkiem i zalaną maską chlodziwem bo cisnienie wyrywalo korek ze zbiorniczka
mum666 - 2010-02-03, 17:07
" />Na szczęście był to tylko termostat, zamknął się i koniec. Kupię nowy od Dzidy i mam nadzieję, że to załatwi sprawę. Najbardziej mi szkoda płyn zlewać, motul inugel do najtańszych nie należy a wlałem go nie tak dawno, bo przy wymianie węży na samco
Ryba - 2010-02-05, 17:28
" />To kup sobie płyn Prestone, nie jest drogi, a spokojnie wystarczy. Kosztuje ok. 40 zł za 5 L.
ThePowerOfDreams - 2010-02-05, 17:47
" />
dEboo - 2010-02-06, 10:59
" />wszystko to taki sam badziew więc brać co tańsze a po włożeniu próbki do zamrażarki i tak płyn zamarznie(sprawdzałem)
Mike - 2010-02-06, 18:08
" />zlej płyn z chłodnicy to łatwizna, a potem przygotuj sobie nowy termostat i szybko go włożysz, nie stracisz nawet szklanki płynu jak sie postarasz.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
mum666 - 2010-02-02, 16:35
" />No więc mam nowy problem, dziś w pojechałem sobie 80km~ do Gorzowa, było wszystko ok, załatwiłem tam co trzeba, godzinkę samochód postał. Wsiadam, ruszam, po 2 minutach wskazówka temp pod czerwonym polem a na VDO (temp cieczy wychodzącej z silnika) około 115 stopni... gdzie normą jest 80-90 i to po jakichś 10 minutach. Zatrzymałem się, wentylator kręci normalnie, zbiorniczek wyrównawczy prawie pełny tylko cały mokry od płynu, wywaliło go nakrętką dość sporą ilość. Temperatura spadła więc ruszyłem ale co jakiś czas się tak podnosiła, na wyższych obrotach była w normnie, jak schodziłem do 2-3k obrotów to rosła. Teraz czekam aż ostygnie i idę obadać ile dolać płynu bo pewnie sporo go wysrało zbiorniczkiem a wy mi powiedzcie co to może być... termostat, pompa?
DRAG - 2010-02-02, 16:49
" />Może być termostat zacięty,może być walnięta uszczelka pod głowicą,pompa mało realna ale może,czasami cuda się zdarzają,no chyba że przeżywa trzecie życie.
mum666 - 2010-02-02, 16:58
" />Pompa ma przejechane 30 tysięcy, nowa wsadziłem razem z rozrządem, kupuje termostat w ciemno i nastawiam się psychicznie na uszczelkę pod głowicą bo nic innego mi do głowy nie przychodzi...
Mike - 2010-02-02, 18:04
" />jak widziałem to czujnik do vdo masz na wężu między chłodnicą a termostatem, czyli się raczej termostat otworzył, ale może nie do końca, nie wiem, wymień bo to nie trudno i koszta nie duże, a może pomoże.
Buzz - 2010-02-02, 18:36
" />ja miałem podobnie ale latem kupiłem termostat jakiś badziew za 16zl i po miesiacu się zacinał, przegrzewa auto, i tez mi wywalało płyn zbiorniczkiem wyrównawczym. Wymieniłem na verneta ok 60zl i jest super trzyma idealnie temperaturę,
dEboo - 2010-02-02, 20:12
" />fajnie by było aby to był termostat dla ciebie. Ale żeby po dłuższym postoju po 10 minutach już wskoczyć na czerwone pole ?? moim zdaniem to zwiastuje co innego.
Bonio_EQ - 2010-02-02, 22:51
" />zgadzam sie z deboo ja mialem podobnie http://www.youtube.com/user/BonioEQ#p/u/4/LwwJ9XrcVRQ sorry za jakosc,tyle ze u mnie walnieta byla uszczelka,a plyn az mi rozsadzalo wyrownawczym i czesto jezdzilem z otwartym zbiorniczkiem i zalaną maską chlodziwem bo cisnienie wyrywalo korek ze zbiorniczka
mum666 - 2010-02-03, 17:07
" />Na szczęście był to tylko termostat, zamknął się i koniec. Kupię nowy od Dzidy i mam nadzieję, że to załatwi sprawę. Najbardziej mi szkoda płyn zlewać, motul inugel do najtańszych nie należy a wlałem go nie tak dawno, bo przy wymianie węży na samco
Ryba - 2010-02-05, 17:28
" />To kup sobie płyn Prestone, nie jest drogi, a spokojnie wystarczy. Kosztuje ok. 40 zł za 5 L.
ThePowerOfDreams - 2010-02-05, 17:47
" />
dEboo - 2010-02-06, 10:59
" />wszystko to taki sam badziew więc brać co tańsze a po włożeniu próbki do zamrażarki i tak płyn zamarznie(sprawdzałem)
Mike - 2010-02-06, 18:08
" />zlej płyn z chłodnicy to łatwizna, a potem przygotuj sobie nowy termostat i szybko go włożysz, nie stracisz nawet szklanki płynu jak sie postarasz.