ďťż

zapraszam do dyskusji.... (bedzie TUŁBO)



piekarnik - 2006-05-31, 13:10
" />Witam! Pół roku seryjnym D16A9 i nie wytrzymałem....
Zbieram graty na soft turbo na K03 (THX) Kilej za pomoc teoretyczną!!!) trzeba będzie:
- turbinkę K03 - od 400 zł
- IC np z VW T5 - 200 - 300 zł
- BOV - np z http://www.properfekt.witam.net/ - 200 - 300 zł
- manual boost conrol też ze strony powyżej 60 zł
- SMT6 - 600 - 700 zł (ile strojenie?)
- kolektor pod K03 - robić na zamówienie czy przerabiać oryginalny??

na razie nie liczę - kosztów orurowania i nowego wydechu.......
celuję w ~170ps (na razie Very Happy )
i teraz proszę WAS drodzy bardziej doświadczeni hondziarze o pomoc.....
co jeszcze i z a ile....
- pewnie trzeba będzie wzmocnić sprzęgło
- czy orurowanie w silniku lepiej zrobić z węży silikonowych czy z nierdzewki (jakie koszta?)
- odprężanie uszczelką....????
- dodatkowy wtryskiacz?
- pompa przy tej mocy styknie seryjna?
- no i jakie 5000 innych pierdół - doprowadzenie smarowania jakieś trójniki itp itd....

Celuje koniec projektu na październik (muszę jeszcze trochę kasy dozbierać), no i niestety w Olsztynie nie ma dużego wsparcia logistyczno-teoretycznego





Michuu - 2006-05-31, 13:15
" />Skonatktoj sie z KILEJEM on zrobic CRX-a D16Z5 TURBO Ma prawie 200km i łoji wszytko w trojmiescie co mu pod kiere najdzie. Straszny szatan jest.
Pozatym Marcel tez ci duzo powie na ten temat.

Napewno sprzeglo musisz zrobic calego kompletnego spieka tak na 250-300KM plus dodatkowo wzmocnic docisk. W warszawie u pana...... nie pamietam jak ma na nazwisko zrobia ci to bardzo dobrze. Ja sam bede unich spieka robil ale takiego LIGHT.
Wiem ze koszt spieka i zrobienie docisku cos okolo 1300zl.

Pozatym jezeli chcesz to gdzies zrobic to LAMBER TUNING zrobi ci cale TURBO 058 555 02 55
Mow ze cie Michuu przysyla. On robil turbo u kileja i naprawde pelen respect zapitala to autko przeokrutnie.



piekarnik - 2006-05-31, 13:22
" />Kilej znam od niego kupiłem jego 4g dohc
Wczoraj sobie pogadaliśmy i tak mnie natchnął
A jego CRX



Szybik - 2006-05-31, 16:39
" />Witaj
Na hondatechu masz pięknie opisany topic na temat turbienia D16Z5. Poczytaj sobie dowiesz się wiele.

http://hondatech.pl/viewtopic.php?t=750&postdays=0&postorder=asc&start=0




kosa - 2006-05-31, 17:10
" />a ja na twoim miejscu pogadalbym z damianem niby hondy nie utarbial ale wie o co w tym chodzi
a swoja droga bede pilnie sledzil ten temat
a potem poczekam az ceny pojda w dol



piekarnik - 2006-05-31, 18:31
" />Dzięki za fajnego arta tego mi było potrzeba!
Czyli już wiem na pewno bedzie na k03 z jakiegoś TDI, IC siakiś z wyjściami po bokach, IC chcę kupić już w tym miesiącu.
lipiec - sierpień BOV, boost, i kolektor pod Tubo, regulator ciśnienia, dodatkowy wtrysk
- wrzesień czas na świnkę lub jak kto woli SMT6 i resztę gratów
- październik składamy szajs do kupy

Powiem Wam, że cieszcie się, że jesteście z 3miasta, u nas w Olsztynie za bardzo nikt tematu nie ogarnia..... więc zostaje tylko net i pomoc taty złotej rączki chciaż znów pewnie powie że głupot mi się zachciało....
także pewnie nie raz bedę męczył pytaniami heheheh

no i do końca projektu jem paprykarz i pasztet z biedronki ;-)
Ale co tam, o postępach lub ich braku bedę informował na bierząco
A tym czasem szukam IC!!!



Bobas - 2006-06-01, 09:08
" />a nie poszukalbys jakiejs lepszej turbinki przynajmniej K03 ale z benzyniaka 1,8T szukaj k04 albo garrett t3 od jakiegos volvo



piekarnik - 2006-06-01, 10:24
" />właśnie k03 siedział i w benzynie i w dislu?? A jeżeli i tu i tu to się różniły??
k04 siedział w benzyniakach 1.8t na pewno ale ja robię taki projekt pod 170ps i wydaje mi się że k03 wytsarczy z powodzeniem?!

Jak kupie k04 to automatycznie budżet się zwiększy trzeba będzie się zacząć bawić w kucie silnika itp i itd a $$$$ mało



Randal - 2006-06-01, 10:39
" />Chyba jak kupisz mocniejszą turbinę to i tak nie musisz dmuchać ile się da tak więc zapas mocy zostanie na przyszłość. Poza tym w linku na górze kolesie pisali że jeśli brać turbine to lepiej od benzyny.
Powodzenia w projekcie i opisuj dokładnie jak Ci będzie szło!



Kilej - 2006-06-01, 12:02
" />Dziekuje za słowa uznania wobec mojego projektu

A wiec jesli chodzi Twojego Civica (tudziez moje Ex - kilera ) to :
Moze zabrzmi to troche dziwnie, ale potraktuj to jak polecenia a bedzie wdzieczny ze sie posluchales

- turbine kupuj wylacznie od benzyny, ko3, lub jak bedzie dobry deal to ko4
- IC najlepiej nowy od Iveco . kosztuje 400 - 500 zł a jest nowy, z gwarancja itp
- kolektor przerób swoj tzn zeby nie unieruchamiac auto to kup drugi kolektor A9 albo chociaz sama gore i niech "politechnicy magicy" lub inni tacy pospawaja flansze pod dana turbine (ale musisz ja najpierw miec . Mozesz tez kupic uzywke ale upewnij sie czy podejdzie do silnika DOHC ( moze byc tak ze d-seria d-serii nierowna)
- orurowanie z nierdzewki, łaczniki i kolanka moga byc elastyczne (niekoniecznie Samco, ale cos lepszego niz Jakcky tj silnie izolujace - moze nawet w Casstoramie itp cos takiego jest)
- Blow OFF byle jaki na poczatek, zeby po prostu byl . (spytaj kolesia od ktorego bedzie bral turbo, to moze bedzie mial jakis Bosch'a z Audi TT za jakies grosze)
- wydech z nierdzewki bym radzil, nie ma co oszczedzac, poza tym to koszt tylko jakis 600 , 700 zł, poza tym tlumika nie musisz miec zadnego (wersja radykalna) albo koncowy przelot (polecam Upgrade m16 - cena ok 350 zł) i sie robi cicho (turbina jest najlepszym tlumikiem bo niby masz pusty wydech a jest cicho )
- komputer to SMT6 (kup uzywany jak sie uda) albo Vtech BlueBox, inne opcje sa raczej slabe, zwlaszcza jak chodzi o strojenie co z tego ze przeprogramujesz seryjne ECU ale jak bedzie potrzebna korekcja map paliwa to bedzie trzeba EPROM wyciagnac - nie polecam. TYLKO ZEWNETRZNY KOMP : smt6 lub BLUEBOX
- jeden dodatkowy wtryskiwacz dodatkowy np z Omegi 2,5 , ale na poczatek zaryzykowalbym na 4 seryjnych (bo jest duza szansa ze do 170km wyrobi), POMPA WYTRZYMA.
- jakis stozek (mozesz uzyc ten co masz jak sie zmiesci), izolowac nie trzeba koniecznie , bo to turbo przeciez i IC chlodzi powietrze, ale oczywiscie mozna
- weze i trojniki (powrot i doprowadzenie oleju itp)

I TO WSZYSTKO ZEBY ZBUDOWAC TURBO Civica

Przydasz sie tez wskazniki: moim zdanie podstawa to EGT, zwłaszcza przy nieodprezonym silniku, oraz Boost (byle jakie bo to gadzet, ale dobrze tez widziec ile dmucha)

PODSUMUJMY!!! :

musisz kupic:
ko3 lub ko4 z benzyny, kolektor od a9 i dac do przerobienia, IC Iveco, orurowanie i łaczniki, weze i trojniki, wydech pusty (opcjonalnie tłumik ale sie nie pali z tym), tani Blow Off, stozek(pewnie masz), komputer SMT6 lub Bluebox, dodatkowy jeden wtryskiwacz np Omega,

I JEDZIESZ PSSS PSSS



elmer - 2006-06-01, 12:11
" />Kilej, kolektor wydechowy od A9 jest 4-2-1, więc raczej nie wykorzystasz jego górnej części pod turbo (lepszy jest taki jak Twój, czyli od Z5, 4-1). Ale najlepszy do tego projektu będzie kolektor wydechowy od D15B8 albo D15Zx, tylko flanszę odpowiednią do turbo trzeba dopasować. No i będzie tani, bo ludzie zmieniają w tych silnikach kolektory na inne i się wyzbywają za grosze.

Przy takiej mocy i założeniu, że chcemy w miarę tanio złozyć całość, to olałbym elektronikę i po prostu założył FMU (300-500 zł). Wtryski seryjne, pompa seryjna. Do takiego turbo dobry by był jakiś mały intercooler, może taki jak seryjnie w S13 (na bank tanio się wyrwie), albo w ogóle bez IC.



Bobas - 2006-06-01, 12:55
" />IC to nie jest duzy koszt wiec kup, turbine jak mowilem k03 badz k04 mozesz szukac od Mitsubishi eclipe t25 ale to juz wieksze pieniadze raczej, poszukaj jeszcze tego t3 bo tez mozna dostac do 1000zl, seryjne wtryski wyrobia spokojnie, pąpa tez powinna, kolektor pod turbo szukaj z e-VTEC`a D15Zx,
najwiecej cie elektronika bedzie kosztowac bo SMT z 500 i strojenie do tego, pewno z 800-1000zl takze ja tez bym to olal i dal FMU jak to ma byc robione po kosztach. elastycznych laczników polecam jak naj mniej stosowac, Wskaznik EGT i Boost koniecznie, uklad wydechowy 2,5 cala nierdzewka, stożek nie jest konieczny
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu