Zmiana z 1.3 na 1.5
BILAK - 2008-11-24, 20:17
" />Witam
Mam zamiar zmienić silnik z 1.3 16V (D13B2 podciśnienia) na silnik 1.5 też na gaźniku nie wiem, jakie dokładnie ma oznaczenia ten silnik.
Czy ktoś z grypowiczów wie, co musiałbym dokładnie przerobić w instalacji itd?
A może ma ktoś do sprzedania taki silnik?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
wbr98wa - 2008-11-24, 20:36
" />Nie było silników 1.5 na gaźniku.
Nie uda Ci się taki manewr plug&play.
Musisz mieć komputer, wiązkę przewodów, bak od 1.5 i wiele innych czesci do przeróbek.L
Lepiej wsadź 1.4 16V D14A1
moc taka sama jak 1.5 (90km) i na gaźniku a i silniki bardziej żywotne są
w razie czego mam części na przekładkę na 1.4
xtomay - 2008-11-24, 21:06
" />Ta... a D14A1 to kiepska baza do modów.
wbr, to że masz części to nie znaczy że dla kolegi najlepszym będzie kupno ich od Ciebie i zamontowanie.
Zgodzić się trzeba, że nie było silników 1.5 na gaźniku/dwugaźniku.
Obecnie w 1.3 masz gaźnik, więc przejście na wtrysk wiąże się ze zmianą wiązki, kompa, kolektora ssącego, pompy paliwa (baku ?), itd. ?
grzesiek84 - 2008-11-24, 21:08
" />czemu nie kupisz silnika takiego samego jak masz?
noofaq - 2008-11-24, 21:08
" />a o d15 carb nie słyszeli?
było tez chyba d16 carb
nie pamiętam oznaczeń ale na pewno były 1.5 i 1.6 na gaźnikach
lookaz - 2008-11-24, 21:10
" />1.5 na gazniku to D15B3.
i przy ew. swapie z d13 nie ma za wiele roboty.
bak zostaje, gazniki bardzo podobne jedynie dysze inne, w obu przypadkach automatyczne ssanie...
prosze Was nie robcie z tego forum drugiego ckpl
wbr98wa - 2008-11-25, 06:40
" />tyle że dostanie silnika 1.5 na gaźnikach graniczy z cudem i to jeszcze w stanie dobrym.
nie mówie że jak mam częsci to kupuj u mnie i wkladaj.
do silników 1.5 nie przekonuję się...
sam mam d15b2 i mimo remontów i tak łyka olej a przebieg ma 180.000
mam dwa silniki d14a1 i przebiegach jeden 415.000 a drugi 210.000
i szczerze???
nic się z nimi nie dzieje...zupełnie nic...a nic nie cieknie, oleju nie bierze,
Z resztą spytać się osób silnik d15b2 i 1/2 osób narzeka na to że łyka olej
a spytać sie użytkowników d14a1 czy któryś ma problem//
Xtomay czytałem ze civika masz od jakiś góra 4miechów a ja civikami jeżdze od 1.5 roku i miałem ich 5 i wiem że w silniku 1.5 zawsze coś dolega a w 1.4 rzadko...
zgadzam się że łatwiej przerobić 1.5 na MPI ale wiąże się to z kosztami i czasem...
Tyle ode mnie
a dla BILAK-a zostań przy tym co masz,albo kup drugiego civika 1.5 lub 1.6 całego na czesci i przedkladaj.
inaczej nie oplaca Ci się
flow3w - 2008-11-25, 14:45
" />rozmaiwalem z kolesiem ktory po nowym roku bedzie mi swapowal z D13B1 na D15B (orginalny w japonii) nie ma takiego wielkiego porblemu. Baki sa wporzadku ale trzeba wstawic pompke do srodka zeby chodzilo nie trzeba calego zmieniac calkowicie. wiazka, komp, mocowania silnika (profilaktycznie) do zmienienia i jakies 4 dni robocizny. Koles swapuje tylko hondy (sam ma wstawiany w 7G H22 Turbo)
grzesiek84 - 2008-11-25, 15:44
" />[quote="wbr98wa"]tyle że dostanie silnika 1.5 na gaźnikach graniczy z cudem i to jeszcze w stanie dobrym.
nie mówie że jak mam częsci to kupuj u mnie i wkladaj.
do silników 1.5 nie przekonuję się...
sam mam d15b2 i mimo remontów i tak łyka olej a przebieg ma 180.000
mam dwa silniki d14a1 i przebiegach jeden 415.000 a drugi 210.000
i szczerze???
nic się z nimi nie dzieje...zupełnie nic...a nic nie cieknie, oleju nie bierze,
Z resztą spytać się osób silnik d15b2 i 1/2 osób narzeka na to że łyka olej
a spytać sie użytkowników d14a1 czy któryś ma problem//
Xtomay czytałem ze civika masz od jakiś góra 4miechów a ja civikami jeżdze od 1.5 roku i miałem ich 5 i wiem że w silniku 1.5 zawsze coś dolega a w 1.4 rzadko...
grzesiek84 - 2008-11-25, 15:52
" />nie mogę coś zacytować sorki. ja jeżdze d15b2 juz ponad pół roku,silnik nie bierze oleju,i żadnych problemów z nim nigdy nie miałem moze trafiłeś na akrat taki silnik ja na niego nie mogę narzekac kolega z pracy ma14a1 właśnie i powiem ci że po przejechaniu się moim autem powiedział że nie ma porównania,
Ryba - 2008-11-26, 14:06
" />1,5 na gaźniku to D15b3, 1,6 na gaxniku to D16z1. Pierwszy produkowny na rynek australijski, 2 na rynek malezyjski
adrianp02 - 2008-12-17, 16:19
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
BILAK - 2008-11-24, 20:17
" />Witam
Mam zamiar zmienić silnik z 1.3 16V (D13B2 podciśnienia) na silnik 1.5 też na gaźniku nie wiem, jakie dokładnie ma oznaczenia ten silnik.
Czy ktoś z grypowiczów wie, co musiałbym dokładnie przerobić w instalacji itd?
A może ma ktoś do sprzedania taki silnik?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
wbr98wa - 2008-11-24, 20:36
" />Nie było silników 1.5 na gaźniku.
Nie uda Ci się taki manewr plug&play.
Musisz mieć komputer, wiązkę przewodów, bak od 1.5 i wiele innych czesci do przeróbek.L
Lepiej wsadź 1.4 16V D14A1
moc taka sama jak 1.5 (90km) i na gaźniku a i silniki bardziej żywotne są
w razie czego mam części na przekładkę na 1.4
xtomay - 2008-11-24, 21:06
" />Ta... a D14A1 to kiepska baza do modów.
wbr, to że masz części to nie znaczy że dla kolegi najlepszym będzie kupno ich od Ciebie i zamontowanie.
Zgodzić się trzeba, że nie było silników 1.5 na gaźniku/dwugaźniku.
Obecnie w 1.3 masz gaźnik, więc przejście na wtrysk wiąże się ze zmianą wiązki, kompa, kolektora ssącego, pompy paliwa (baku ?), itd. ?
grzesiek84 - 2008-11-24, 21:08
" />czemu nie kupisz silnika takiego samego jak masz?
noofaq - 2008-11-24, 21:08
" />a o d15 carb nie słyszeli?
było tez chyba d16 carb
nie pamiętam oznaczeń ale na pewno były 1.5 i 1.6 na gaźnikach
lookaz - 2008-11-24, 21:10
" />1.5 na gazniku to D15B3.
i przy ew. swapie z d13 nie ma za wiele roboty.
bak zostaje, gazniki bardzo podobne jedynie dysze inne, w obu przypadkach automatyczne ssanie...
prosze Was nie robcie z tego forum drugiego ckpl
wbr98wa - 2008-11-25, 06:40
" />tyle że dostanie silnika 1.5 na gaźnikach graniczy z cudem i to jeszcze w stanie dobrym.
nie mówie że jak mam częsci to kupuj u mnie i wkladaj.
do silników 1.5 nie przekonuję się...
sam mam d15b2 i mimo remontów i tak łyka olej a przebieg ma 180.000
mam dwa silniki d14a1 i przebiegach jeden 415.000 a drugi 210.000
i szczerze???
nic się z nimi nie dzieje...zupełnie nic...a nic nie cieknie, oleju nie bierze,
Z resztą spytać się osób silnik d15b2 i 1/2 osób narzeka na to że łyka olej
a spytać sie użytkowników d14a1 czy któryś ma problem//
Xtomay czytałem ze civika masz od jakiś góra 4miechów a ja civikami jeżdze od 1.5 roku i miałem ich 5 i wiem że w silniku 1.5 zawsze coś dolega a w 1.4 rzadko...
zgadzam się że łatwiej przerobić 1.5 na MPI ale wiąże się to z kosztami i czasem...
Tyle ode mnie
a dla BILAK-a zostań przy tym co masz,albo kup drugiego civika 1.5 lub 1.6 całego na czesci i przedkladaj.
inaczej nie oplaca Ci się
flow3w - 2008-11-25, 14:45
" />rozmaiwalem z kolesiem ktory po nowym roku bedzie mi swapowal z D13B1 na D15B (orginalny w japonii) nie ma takiego wielkiego porblemu. Baki sa wporzadku ale trzeba wstawic pompke do srodka zeby chodzilo nie trzeba calego zmieniac calkowicie. wiazka, komp, mocowania silnika (profilaktycznie) do zmienienia i jakies 4 dni robocizny. Koles swapuje tylko hondy (sam ma wstawiany w 7G H22 Turbo)
grzesiek84 - 2008-11-25, 15:44
" />[quote="wbr98wa"]tyle że dostanie silnika 1.5 na gaźnikach graniczy z cudem i to jeszcze w stanie dobrym.
nie mówie że jak mam częsci to kupuj u mnie i wkladaj.
do silników 1.5 nie przekonuję się...
sam mam d15b2 i mimo remontów i tak łyka olej a przebieg ma 180.000
mam dwa silniki d14a1 i przebiegach jeden 415.000 a drugi 210.000
i szczerze???
nic się z nimi nie dzieje...zupełnie nic...a nic nie cieknie, oleju nie bierze,
Z resztą spytać się osób silnik d15b2 i 1/2 osób narzeka na to że łyka olej
a spytać sie użytkowników d14a1 czy któryś ma problem//
Xtomay czytałem ze civika masz od jakiś góra 4miechów a ja civikami jeżdze od 1.5 roku i miałem ich 5 i wiem że w silniku 1.5 zawsze coś dolega a w 1.4 rzadko...
grzesiek84 - 2008-11-25, 15:52
" />nie mogę coś zacytować sorki. ja jeżdze d15b2 juz ponad pół roku,silnik nie bierze oleju,i żadnych problemów z nim nigdy nie miałem moze trafiłeś na akrat taki silnik ja na niego nie mogę narzekac kolega z pracy ma14a1 właśnie i powiem ci że po przejechaniu się moim autem powiedział że nie ma porównania,
Ryba - 2008-11-26, 14:06
" />1,5 na gaźniku to D15b3, 1,6 na gaxniku to D16z1. Pierwszy produkowny na rynek australijski, 2 na rynek malezyjski
adrianp02 - 2008-12-17, 16:19
" />