ďťż

Preegzystencja



artur olczykowski - 30 wrz 2010, o 15:29
Bracia, błogosławi według Biblii większy mniejszego, zaprzestańcie już z tymi amenami, alellujami i błogosławieństwami. Zostawcie te religijne sztuczki ksiądzom.




martin hĂźckmann - 1 paź 2010, o 07:55
Pozdrawiam

Czy aby napewno jestesmy w stanie pojäc to co bylo ?
Tak naprawde chyba nigdy nie poznamy nasze przeszlosci ,mamy duze problemy zrozumiec i interpretowac slowo Boze ( JA MAM Z TYM PROBLMY)

Wiele mädrych "glÜw " wymyslilo X teori na tematy powstania swiata i egzystencji lecz zadna nie jest adekwatna do teori biblijnej , nawet najnowsze badania i prÜby laborotyjne w Szwajcarskim centrum badan powstania swiata nie przyniosly odpowiedzi kontretny na ten temat,

Te tajemnice zna BĂśg , byc moze pozwoli na poznani jej !?!?!?

Lecz czy jest to nam potrzebne ? skoro ludzkosc pedzi ku zagladzie samo istnienia , a ostatnia ksiega Bibli "mĂświ " jaki koniec nas czeka.

Przyznaje ze temat bardzo interesujacy i wartdyskusji .




gambit - 3 paź 2010, o 11:41
Kiedy na innym forum próbuję sprawdzić jak się obronią przed tym, że Jezus nie preegzystował, to w pewnym etapie napisałem:
,,W Nim bowiem wybrał nas przed założeniem świata, …” (Efez 1:4)
,,On [Jezus] był wprawdzie przewidziany przed stworzeniem świata …” (1Pi 1:20).

Natomiast nijaki 'kłos' podał: do Hebrajczyków.1/8,9,10?

Odpowiedziałem:
Kontekst 6 wers. mówi o czasie zapoczątkowanej działalności Jezusa na ziemi. Dlatego w (Heb 1:8 bt) oznajmiono: Na tym tronie sam Jezus zapowiedział, że to kwestia czasu przyszłego (Mat 25:31). Swoim życiem ziemskim dowiódł, że słusznie Jezus został namaszczony na przyszłego Króla (Mat 3:16), jako elekt, o czym w wers. 9. I teraz należy rozpatrzeć do jakiego czasu należy odnieść? Czy do Psalmisty 102:26-27 mówiącym o stwarzaniu świata prehistorycznego, przez Boga Ojca? Czy może to samo cytując Paweł stosuje paralelę zestawiając z czasem przyszłym? 10.

Z dwu poprzednich wersetów najwyraźniej wynika, że dotyczy przyszłości. Zatem jak odnieść do Jezusa, że "ziemia jest dziełem jego rąk"? Otóż trzeba wziąć następujące okoliczności. W Mat 19:28 wspomniał o odrodzeniu (odtworzeniu, odnowieniu) podczas otrzymaniu prawomocnego tronu symbolizującego władzę do działania. Jakiego? Stara "ziemia i niebo" ma ulec zniszczeniu (Jer 4:23-26; Iz 55:11; 2Pi 3:10; <Ap 20:10>). Dlatego Jan ogląda wizję ,,nowego nieba i ziemi" (Ap 21:1). Biorąc pod uwagę okoliczność Rz 4:17, że 'Bóg rzeczy jeszcze nie istniejące nazywa, tak jakby istniały', to otrzymujemy rozwiązanie: Jezus będzie od początku (otrzymania tronu) stwarzał nowe niebo i ziemię. Oczywiście nie chodzi tu literalne spalenie nieba i ziemi, lecz o zniszczenie niereformowalnych istot rozumnych. Jest to przenośnia analogiczna do jak (Rdz 11:1 bp) ,,Cała ziemia używała wtedy jednej mowy, czyli tych samych wyrazów". Nietrudno się zgodzić, że nie chodzi tu o literalna ziemię, lecz o stworzenie nowego społeczeństwa ludzi.

Pytanie do BP, czy jest poprawniejsza odpowiedź, szczególnie na Heb 1:10?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl



  • Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 370 wyników • 1, 2, 3

    0000_menu